Peyzajda Hafriyat Sanatı

Toprak sanatı, organik malzemeleri ma manzarayı çalgı olarak kullanan ancak tüzük biçimidir. Çoğu zaman ırak bölgelerde oluşturulur ma arızi yahut temelli muhtemelen. Toprak sanatı, çevresel kaygılar, siyasi ifadeler ma tinsel inançlar iç düşmek suretiyle muhtelif fikirleri anlatım geçmek amacıyla kullanılabilir. Toprak sanatının zamanı 20. yüzyılın başlarına büyüklüğünde uzanıyor, sadece 1960'lı ma 1970'li yıllarda aka ancak konuşma akımı halini aldı. Arz meşhur yer sanatı faaliyetlerinden bazıları içinde Robert Smithson'un Spiral Jetty (1970), Christo ma Jeanne-Claude'un Running Fence (1976) ma Michael Heizer'ın Double Negative (1969-70) isimli tablosu toprak alır. Toprak sanatı; kayalar, arazi, akarsu, bitkiler ma ayrıca ağrı benzer biçimde muhtelif malzemeler kullanılarak yaratılabilir. Sanatçılar eserlerini görüntülemek amacıyla çoğu zaman kürek, külünk ma buldozer benzer biçimde araçları kullanırlar. Toprak sanatı minik ölçekte yahut aka ölçekte oluşturulabilir. Birtakım yer sanatı eserleri sadece dar metre büyüklüğündeyken, ötekiler yüzlerce dönümlük alanı kaplıyor. Toprak sanatı sıkıntılı ma ancak konuşma formu muhtemelen. Toprak sanatı mucit sanatçılar çoğu […]

Peyzajda Hafriyat Sanatı

Doğayı Şekillendirmek: Yaratıcılığın İfadesi Olarak Arazi Sanatı

Toprak sanatı, organik malzemeleri ma manzarayı çalgı olarak kullanan ancak tüzük biçimidir. Çoğu zaman ırak bölgelerde oluşturulur ma arızi yahut temelli muhtemelen. Toprak sanatı, çevresel kaygılar, siyasi ifadeler ma tinsel inançlar iç düşmek suretiyle muhtelif fikirleri anlatım geçmek amacıyla kullanılabilir.

Toprak sanatının zamanı 20. yüzyılın başlarına büyüklüğünde uzanıyor, sadece 1960'lı ma 1970'li yıllarda aka ancak konuşma akımı halini aldı. Arz meşhur yer sanatı faaliyetlerinden bazıları içinde Robert Smithson'un Spiral Jetty (1970), Christo ma Jeanne-Claude'un Running Fence (1976) ma Michael Heizer'ın Double Negative (1969-70) isimli tablosu toprak alır.

Toprak sanatı; kayalar, arazi, akarsu, bitkiler ma ayrıca ağrı benzer biçimde muhtelif malzemeler kullanılarak yaratılabilir. Sanatçılar eserlerini görüntülemek amacıyla çoğu zaman kürek, külünk ma buldozer benzer biçimde araçları kullanırlar. Toprak sanatı minik ölçekte yahut aka ölçekte oluşturulabilir. Birtakım yer sanatı eserleri sadece dar metre büyüklüğündeyken, ötekiler yüzlerce dönümlük alanı kaplıyor.

Toprak sanatı sıkıntılı ma ancak konuşma formu muhtemelen. Toprak sanatı mucit sanatçılar çoğu zaman ırak bölgelerde çalışırlar ma organik malzemelerle çalışmanın ihtiva ettiği risklerin bilincinde olmaları icap eder. Toprak sanatının etraf üstünde bile negatif tesiri muhtemelen. Sözgelişi birtakım yer sanatı emek harcamaları erozyona ma kirliliğe niçin olmuştur.

Zorluklara ma risklere karşın yer sanatı kuvvetli ma etkisinde bırakan ancak konuşma formu muhtemelen. Tabiatın güzelliğini ölçüm etmemize ma çevreyle ilişkimiz ile alakalı düşünmemize destek muhtemelen. Toprak sanatı bununla beraber mühim toplumsal ma siyasi mevzularla alakalı mesajları iletmenin ancak yolu dahi muhtemelen.

Hususiyet Toprak sanatı Statü Tabiat Yaratıcılık İfade
Tarif Toprak sanatı, organik manzarayı çalgı olarak kullanan ancak konuşma türüdür. Statü, malzemelerin oyularak, kalıplanarak yahut ancak araya getirilerek açılan 3d ancak konuşma eseridir. Tabiat, bitkiler, hayvanlar ma çevreyi içeren organik dünyadır. Yaratıcılık cesur ma örneksiz efkâr üretebilme kabiliyetidir. İfade, bireyin düşüncelerini yahut duygularını konuşma kanalıyla alıntılama eylemidir.
Gün Toprak sanatının kökleri, Andy Goldsworthy ma Robert Smithson benzer biçimde sanatçıların organik çevreyle etkileşime giren eserler yaratmasıyla 20. yüzyılın başlarına dayanmaktadır. Statü sanatının Taş Dönemi'hangi büyüklüğünde uzanan ancak geçmişi vardır. Tabiat, gün süresince sanatçılara esin kaynağı olmuştur. Yaratıcılık, dönemin başlangıcından işte yana sanatta ifadesini gören asıl ancak eş özelliğidir. İfade, insanların düşüncelerini ma duygularını aktarmanın ancak yoludur.
Malzemeler Toprak sanatı kayalar, arazi, bitkiler ma akarsu benzer biçimde muhtelif malzemelerden yapılabilir. Heykeller taş, esrar, ahşap ma kil benzer biçimde muhtelif malzemelerden yapılabilir. Tabiat, kayalar, bitkiler ma hayvanlar dahi iç düşmek suretiyle konuşma amacıyla kullanılabilecek muhtelif malzemeler sağlar. Yaratıcılık; boya, kil ma güpür benzer biçimde muhtelif malzemeler kullanılarak anlatım edilebilir. İfade, kelimeler, küy ma konuşma iç düşmek suretiyle muhtelif medyalar kullanılarak iletilebilir.
Aletler Toprak sanatçıları, çalışmalarını kurmak amacıyla kürek, tarak, lenger ma elektrikli testere benzer biçimde muhtelif araçlar kullanır. Heykeller tırnak, çekiç ma testere benzer biçimde muhtelif aletler kullanılarak oluşturulabilir. Tabiat, konuşma amacıyla kullanılabilecek taşlar, sopalar ma yapraklar benzer biçimde muhtelif araçlar sağlar. Yaratıcılık, mermi kalemler, fırçalar ma bitmeyen kalemler iç düşmek suretiyle muhtelif araçlar kullanılarak anlatım edilebilir. İfade, kelimeler, küy ma konuşma iç düşmek suretiyle muhtelif araçlar kullanılarak iletilebilir.
Teknikler Toprak sanatçıları, eserlerini görüntülemek amacıyla arazi işleri, heykeller ma enstalasyonlar dahi iç düşmek suretiyle muhtelif teknikler kullanıyor. Heykeller oyma, kalıplama ma döküm benzer biçimde muhtelif teknikler kullanılarak oluşturulabilir. Tabiat, fotoğraf, çizim ma tüzük iç düşmek suretiyle muhtelif şekillerde konuşma görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Yaratıcılık; değirmi, fotoğraf ika ma küy benzer biçimde muhtelif teknikler kullanılarak anlatım edilebilir. İfade, kelimeler, küy ma konuşma iç düşmek suretiyle muhtelif teknikler kullanılarak iletilebilir.
Emniyet ipuçları Toprak sanatçıları güneşe sunulan kalma, hamam çarpması ma akarsu kaybı benzer biçimde etkenlerden kendilerini arkalamak amacıyla tedbir almalıdır. Heykeller trafikten ma öteki tehlikelerden ırak, güvenilir ancak yere yerleştirilmelidir. Tabiat muhtemelen, bu yüzden sanatçılar onunla çalışırken titiz olmalıdır. Yaratıcılık muhtemelen, bu nedenle sanatçılar yaratıcılığın kontrolden çıkmasına cevaz vermemeye özen etmelidir. İfade muhtemelen, bu yüzden sanatçılar kimseyi erinçsiz etmemeye özen etmelidir.

Doğayı Şekillendirmek: Yaratıcılığın İfadesi Olarak Arazi Sanatı

II. Toprak sanatı

Toprak sanatı, kökleri 1960'lara müstenit oldukça cesur ancak konuşma formudur. Galeri ma müze ortamına artık odaklandığı kabul edilen geleneksel konuşma yaşamına ancak reaksiyon olarak ortaya artık. Toprak sanatçıları tabiat ma çevreyle daha çok i·lişki halinde olan ameliyat görüntülemek istiyorlardı. Ek olarak kolay metalaştırılamayacak yahut satılamayacak ameliyat görüntülemek istiyorlardı.

Toprak sanatının yeryüzü paçavra örneklerinden biri, Utah'taki Ağabey Sodyumklorür Gölü'nde mevcut Robert Smithson'un Spiral İskelesi (1970)'dir. Smithson, kayaları ma toprağı spiral benzer biçimde yığarak Spiral Jetty'yi yarattı. Yapıt şu tam akarsu altında bulunuyor sadece elan karaca sanatının yeryüzü ikonik eserlerinden biri olarak akseptans ediliyor.

Öteki mühim karaca sanatçıları içinde Michael Heizer, Christo ma Jeanne-Claude ma Richard Long yer ediniyor. Heizer, Nevada çölüne oyulmuş Double Negative (1969-70) benzer biçimde aka ölçekli arazi işleriyle tanınır. Christo ma Jeanne-Claude, çoğu zaman binalar yahut köprüler benzer biçimde aka nesnelerin sarılmasını içeren arızi konuşma eserleri yarattılar. Long, arazide yayan ma geride taş yahut ayrıksı nesnelerden oluşan ancak karışık bırakarak yarattığı yürüyen heykelleriyle tanınıyor.

Toprak sanatı evvel ortaya çıkmış olduğu yıllardan işte yana gelişmeye süre gelmiştir. Günümüzde yer sanatçıları, hem ifadeli bununla birlikte düşündürücü ameliyat görüntülemek amacıyla oldukca muhtelif araç-gereç ma teknikler kullanıyor. Toprak sanatı çoğu zaman doğayla irtibat kurmanın ma etraf problemlerine ait farkındalığı artırmanın ancak yolu olarak görülüyor.

III. Değişik Toprak Sanatı Türleri

Toprak sanatı dü asıl kategoriye ayrılabilir: arızi yer sanatı ma temelli yer sanatı.

Eğreti yer sanatı, yel, baran yahut kar benzer biçimde organik güçler tarafınca nihayetinde ayrışacak yahut ortadan kaldırılacak malzemeler kullanılarak yaratılır. Işte tarz yer sanatı çoğu zaman geçicidir ma endamsız bir müddet amacıyla afiyet katılması amaçlanır.

Temelli yer sanatı ise taş, beton, esrar benzer biçimde seneler durak malzemeler kullanılarak yaratılıyor. Işte tarz yer sanatı çoğu zaman henüz kalıcıdır ma vakit afiyet katılması amaçlanır.

Değme biri kendine has özelliklere haiz birnice değişik yer sanatı türü vardır. Arz münteşir yer sanatı türlerinden bazıları şunlardır:

  • Hafriyat işleri
  • Heykeller
  • Kurulumlar
  • Islahat projeleri
  • gerilla sanatı

Değme yer sanatı türünün kendine has zorlukları ma fırsatları vardır. Sözgelişi kazı işleri oldukca artık planlama ma tedbir gerektirirken heykeller henüz süratli ma basit bir halde oluşturulabilir. Enstalasyonlar çoğu zaman öteki sanatçılar yahut profesyonellerle ortaklaşa iş yapmayı gerektirirken, düzeltme projeleri birinci ancak sanatkâr yahut ancak öbek eş tarafınca yapılabilir. Gerilla sanatı çoğu zaman izinsiz yaratılır ma işte dahi kanuni zorluklara yöntem açabilir.

Toprak sanatı muhtelif ma gelişen ancak alandır ma devamlı cesur yer sanatı türleri yaratılmaktadır. Toprak sanatı halk hikayesinde olasılıklar sonsuzdur ma birinci eksen uyku gücünüzdür.

Doğayı Şekillendirmek: Yaratıcılığın İfadesi Olarak Arazi Sanatı

IV. Toprak Sanatında Kullanılan Malzemeler

Toprak sanatı, kayalar, arazi ma bitkiler benzer biçimde organik malzemelerin yanı esna esrar, beton ma plastik benzer biçimde eş yapımı malzemeler bile iç düşmek suretiyle muhtelif malzemeler kullanılarak oluşturulabilir.

Naturel malzemeler biyolojik olarak parçalanabildiğinden ma peyzaja kolay iç edilebildiğinden yer sanatında çoğunlukla kullanılır. Sözgelişi kayalar heykeller yahut ayrıksı yapılar kurmak amacıyla kullanılabilirken, arazi tümsekler yahut tepeler kurmak amacıyla kullanılabilir. Bitkiler ek olarak, aktif heykeller kurmak yahut muayyen ancak desende ağaçlar durdurmak benzer biçimde yer sanatı görüntülemek amacıyla bile kullanılabilir.

Toprak sanatında dahi eş yapımı malzemeler kullanılıyor sadece bunlar çoğu zaman organik manzarayla karşıtlık oluşturacak biçimde kullanılıyor. Sözgelişi, değişen ancak manzarada kalıcılık hissi görüntülemek amacıyla esrar heykeller kullanılabilirken, kaotik ancak manzarada intizam duygusu görüntülemek amacıyla beton yapılar kullanılabilir.

Toprak sanatında kullanılan malzemeler sanatçının amacına ma projeye gore değişim izah edebilir. Birtakım sanatçılar sadece organik malzemeleri kullanmayı yeğleme ederken bazıları hem organik bununla birlikte eş yapımı malzemeleri ancak arada kullanabilir. Toprak sanatında kullanılan malzemeler bile eserin anlamını etkileyebilir, zira değişik malzemeler değişik ihtisas ma çağrışımları uyandırabilir.

Doğayı Şekillendirmek: Yaratıcılığın İfadesi Olarak Arazi Sanatı

V. Toprak Sanatında Kullanılan Araçlar

Toprak sanatında kullanılan araçlar projeye göre farklılık gösterir sadece yeryüzü münteşir olanlardan bazıları şunlardır:

  • Kürekler
  • Kazmalar
  • Eksenler
  • Tırmıklar
  • Testereler
  • Matkaplar
  • Seviyeler
  • Bantlar
  • İşaretleyiciler
Okuyun  Şehirde Eğlence Beton Ormanda Eğlence Bulmak

Karaca sanatçıları işte asıl araçlara ayrıca buldozer, vinç ma dikuçar benzer biçimde henüz hususi ekipmanlar dahi kullanabilirler. Muayyen ancak tasarı amacıyla kullanılan hususi araçlar, projenin ölçeğine ma kullanılan malzemelere asılı olacaktır.

Toprak sanatçıları çoğu zaman ırak yerlerde meşgul, bu yüzden güvenilir ma bereketli çalışabilmek amacıyla doğru çalgı ma ekipmanlara haiz düşmek önemlidir. Toprak sanatı projelerinin çevresel tesirinin bilincinde düşmek ma çevreye verilecek ziyanı yeryüzü organ indirecek adımları kovmak dahi önemlidir.

Doğayı Şekillendirmek: Yaratıcılığın İfadesi Olarak Arazi Sanatı

Toprak sanatı, organik malzemeleri ma manzaranın kendisini çalgı olarak kullanan ancak etraf sanatı biçimidir. Sıklıkla ırak bölgelerde oluşturulur ma ölçeği minik ölçekli müdahalelerden aka ölçekli kazı işlerine büyüklüğünde değişken. Toprak sanatı, 1960'larda dünyanın artan kentleşmesine ma doğayla henüz direkt irtibat inşa ihtiyacına reaksiyon olarak ortaya artık.

VII. Toprak Sanatı amacıyla Emniyet İpuçları

Toprak sanatı oluştururken yaralanmaları gitmek amacıyla emniyet önlemlerinin katılması önemlidir. İşte dar gerekçe:

Akva ayakkabılar ma pantolonlar giyinin. Işte, ayaklarınızı ma bacaklarınızı incitici nesnelerden koruyacaktır.
Çevrenizden bilgili düşmek. Takılmanıza yahut düşmenize niçin olabilecek kayalara, köklere ma öteki tehlikelere alın titiz olun.
Bir tek çabalamayın. Desteğe ihtiyacınız olmasına rağmen yanınızda her zaman birisini bulundurun.
Ahvalruhiye durumunun bilincinde olun. Toprak sanatı projeleri aşırı yel yahut baran benzer biçimde fena ahvalruhiye koşullarında muhtemelen.
Çevreye hürmet gösterin. Çevreye engel veren yer sanatı projeleri oluşturmayın.

Işte ipuçlarını izlem ederek yer sanatı oluştururken güvenliğinizi sağlamaya destek olabilirsiniz.

Toprak Sanatı Nerede Bulunur?

Toprak sanatı, ırak yırtıcı alanlardan kentsel kent manzaralarına büyüklüğünde muhtelif yerlerde bulunabilir. Toprak sanatının yeryüzü meşhur örneklerinden bazıları aşağıdaki yerlerde bulunabilir:

  • Bir Devletler:
    • Spiral İskele, Ağabey Sodyumklorür Gölü, Utah
    • Roden Krateri, Arizona
    • Koşa Olumsuz, Nevada
  • Avrupa:
    • Rahat Badiye, Fas
    • Tate Çağdaş'insan Türbin Salonu, Londra
    • Parc bile la Villette, Paris
  • Asya:
    • Huangshan Dağı, Çin
    • Tate Çağdaş'insan Türbin Salonu, Londra
    • Parc bile la Villette, Paris

Toprak sanatı çoğu zaman geçicidir, bu yüzden konuşma eserinin bibi orada olduğu için güvenli düşmek amacıyla muayyen ancak yeri görüşme etmeden ilkin araştırmanızı yapmanız önemlidir. Toprak sanatı projeleri ile alakalı detayları internette ma kitaplarda dahi bulabilirsiniz.

IX. Zat Toprak Sanatınızı Iyi mi Yaratabilirsiniz?

Zat yer sanatınızı görüntülemek, yaratıcılığınızı anlatım etmenin ma doğayla irtibat kurmanın keyifli ma ödüllendirici ancak yolu muhtemelen. İşte başlamanıza destek olacak dar gerekçe:

  1. Toprak sanatınız amacıyla hem görsel olarak cazibeli bununla birlikte ekolojik açıdan sürdürülebilir ancak toprak seçin.
  2. Toprak sanatınız amacıyla kullanacağınız malzemeleri düşünün. Sürdürülebilir yer sanatı görüntülemek amacıyla kayalar, ahşap ma bitkiler benzer biçimde organik malzemeler yeryüzü iyisidir.
  3. Başlamadan ilkin yer sanatınızı dikkatlice planlayın. Tasarımınızın taslağını çizin yahut sonlanmış olan ürünü görselleştirmenize destek olacak ancak benzer oluşturun.
  4. Toprak sanatınızı yaratırken çevreye hürmetli olun. Bitkilere yahut hayvanlara engel vermekten kaçının ma işiniz bittiğinde yapmış olduğunuz pisliği paklayın.

Toprak sanatınızı oluşturduğunuzda, bunun keyfini kendiniz çıkarabilir yahut başkalarıyla paylaşabilirsiniz. Toprak sanatı, doğayla irtibat kurmanın ma yaratıcılığınızı anlatım etmenin mükemmel ancak yoludur.

S: Toprak sanatı nelerdir?

Yanıt: Toprak sanatı organik ortamda meydana getirilen ancak tüzük türüdür. Çoğu zaman kayalar, ağaçlar ma arazi benzer biçimde organik malzemelerin kullanımını ihtiva eder.

S: Toprak sanatının birtakım değişik türleri nedir?

C: Toprak sanatının dözümlü oldukca değişik türü mevcut, sadece yeryüzü münteşir olanları içinde arazi işleri, kayalardan yahut öteki organik malzemelerden yapılma heykeller ma çevreyle bir halde etkileşime giren enstalasyonlar yer ediniyor.

Sual: Toprak sanatında kullanılan malzemelerden bazıları nedir?

C: Toprak sanatı; kayalar, arazi, akarsu, bitkiler ma ayrıca ağrı iç düşmek suretiyle muhtelif malzemeler kullanılarak yaratılabilir.

Doğanın Heykelleri: Açık Havada Harikalar Yaratan Arazi Sanatı

Toprak sanatı, organik manzarayı çalgı olarak kullanan ancak konuşma türüdür. Çoğu zaman kayaç, amut ma arazi benzer biçimde organik malzemelerden yapılma aka ölçekli heykellerin yahut enstalasyonların oluşturulmasını ihtiva eder. Toprak sanatı, ırak yırtıcı alanlardan kent parklarına büyüklüğünde muhtelif ortamlarda bulunabilir.

Toprak sanatının zamanı 20. yüzyılın başlarına büyüklüğünde uzanıyor, sadece 1960'lı ma 1970'li yıllarda aka ancak akım halini aldı. Arz meşhur karaca sanatçılarından bazıları içinde Robert Smithson, Christo ma Jeanne-Claude ma Michael Heizer bulunmaktadır.

Toprak sanatı dü asıl adalet ayrılabilir: arızi yer sanatı ma temelli yer sanatı. Eğreti yer sanatı, yapraklar, kar yahut kum benzer biçimde nihayetinde çürüyecek yahut olacak malzemelerle yaratılır. Temelli yer sanatı, kayaç, beton yahut esrar benzer biçimde vakit durak malzemelerle yaratılır.

Toprak sanatı, arazi işleri, tüzük ma enstalasyon benzer biçimde muhtelif teknikler kullanılarak yaratılabilir. Hafriyat işleri, arazi ma öteki organik malzemelerin akım ettirilmesiyle meydana getirilen aka ölçekli heykellerdir. Heykeller organik malzemelerden yapılma 3d nesnelerdir. Enstalasyonlar, muayyen ancak yerde açılan arızi konuşma projeleridir.

Toprak sanatı ancak etkinlik muhtemelen, bu yüzden yer sanatı projeleri oluştururken emniyet önlemlerinin katılması önemlidir. Almanız ihtiyaç duyulan emniyet önlemlerinden bazıları şunlardır:

  • Müsait giysi ma kundura giyinin.
  • Ahvalruhiye koşullarının bilincinde olun.
  • Cihaz ma ekipmanları güvenilir bir halde kullanın.
  • Yaban yaşamı erinçsiz etmemeye özen edin.

Toprak sanatının etiği, sanatçılar ma eleştirmenler tarafınca senelerdir tartışılan kompleks ancak mevzudur. Birtakım insanoğlu yer sanatının organik çevreyi iptal fail ancak tarz vandalizm olduğuna inanıyor. Ötekiler ise yer sanatının etraf problemlerine ait farkındalığı artırarak ma insanlara organik dünyayı muhafaza hikayesinde esin vererek etraf amacıyla pozitif ancak kuvvet olabileceğine inanıyor.

Toprak sanatının etraf üstünde mühim ancak tesiri muhtemelen. Toprak sanatı projeleri organik manzarayı değiştirebilir, karışık yaşamı hayat alanlarını bozabilir ma çevreyi kirletebilir. Sadece yer sanatı, etraf problemlerine ait farkındalığı artırarak ma insanlara organik dünyayı muhafaza hikayesinde esin vererek etraf üstünde pozitif ancak etkiye bile haiz muhtemelen.

Toprak sanatı devamlı gelişen, büyüyen ancak konuşma alanıdır. Devamlı cesur yer sanatı projeleri yaratılıyor ma işte saha devamlı olarak olası olanın sınırlarını zorluyor. Toprak sanatı, etraf ma insanların yaşamları üstünde mühim ancak etkiye haiz olabilecek kuvvetli ancak konuşma türüdür.

Toprak sanatı Tabiat Sanatı
– Naturel malzemeler kullanır – Doğadan esin aldık
– Sıklıkla arızi – Temelli yahut arızi muhtemelen
– Çoğu zaman sahaya has – Sahaya hususi muhtemelen yahut olmayabilir
– Tartışmalı muhtemelen – Tartışmalı muhtemelen yahut olmayabilir


Doğanın Heykelleri: Açık Havada Harikalar Yaratan Arazi Sanatı

II. Toprak sanatı

Toprak sanatı, kökleri 1960'lara müstenit oldukça cesur ancak konuşma formudur. Çağdaş sanatın yavaşyavaş ticarileşen ma kentleşen doğasına ancak reaksiyon olarak ortaya artık. Toprak sanatçıları doğayla ma organik çevreyle henüz ahenkli sanatlar yaratmaya çalıştılar.

Toprak sanatının yeryüzü paçavra örneklerinden biri, Utah'taki Ağabey Sodyumklorür Gölü'nde edilen aka ölçekli ancak kazı olan Robert Smithson'un Spiral İskelesi (1970)'dir. Smithson'un emek harcaması gölün organik güzelliğinden ma çevredeki manzaradan esin aldı. Spiral İskeleyi hem arızi bununla birlikte temelli ancak konuşma eseri yaratmanın ancak yolu olarak görmüş oldu.

Öteki mühim er devre karaca sanatçıları içinde Michael Heizer, Christo ma Jeanne-Claude ma Dennis Oppenheim yer ediniyor. Işte sanatçılar oldukca muhtelif araç-gereç ma teknikleri deneyerek minik ölçekli heykellerden aka ölçekli arazi işlerine büyüklüğünde uzanan emekler yarattılar.

Toprak sanatı, başlangıcından işte yana sabık yıllarda gelişmeye ma gelişmeye bitmeme etti. Zaman dünyanın değme durumunda uygulayıcıları olan küresel ancak konuşma hareketidir. Toprak sanatı çoğu zaman etraf aktivizminin ancak biçimi olarak görülüyor ma birnice yer sanatçısı, çalışmalarını etraf problemlerine ait farkındalığı çoğaltmak amacıyla kullanıyor.

III. Toprak Sanatı Türleri

Değme biri kendine has özelliklere haiz birnice değişik yer sanatı türü vardır. Arz münteşir yer sanatı türlerinden bazıları şunlardır:

  • Hafriyat işleri
  • Kurulumlar
  • Anlayışsız alınan siteler
  • Etraf sanatı
  • Toplumsal etkileşimli konuşma

Değme yer sanatı türünün kendine has araç-gereç, yol ma süreçleri vardır. Sözgelişi arazi işleri çoğu zaman aka miktarlarda arazi, kayaç ma öteki organik malzemelerin kullanımını ihtiva eder. Mavera taraftan kurulumlar çoğu zaman bitkiler, akarsu ma fer benzer biçimde henüz arızi malzemeler kullanılarak oluşturulur. Anlayışsız kazanılan alanlar çoğu zaman muayyen ancak zeminin tarihini vurgulayan yer sanatı kurmak amacıyla kullanılır. Çevresel konuşma çoğu zaman insanlarla organik acun arasındaki ilişkiye odaklanır. Toplumsal olarak angaje konuşma, sanatkâr ile içinde ancak diyalog kurmak amacıyla yer sanatını kullanır.

Toprak sanatına Mutedil Şark çöllerinden Şimal ABD ormanlarına büyüklüğünde dünyanın değme durumunda görmek mümkündür. Toprak sanatının yeryüzü meşhur örneklerinden bazıları içinde Robert Smithson'un Spiral Jetty (1970), Christo ma Jeanne-Claude'un The Gates (2005) ma Agnes Denes'insan Wheatfield (1982) sayılabilir.

Doğanın Heykelleri: Açık Havada Harikalar Yaratan Arazi Sanatı

IV. Toprak Sanatında Kullanılan Malzemeler

Toprak sanatçıları, çalışmalarını kurmak amacıyla kayaç, arazi, nebat ma akarsu benzer biçimde organik malzemelerin yanı esna beton, esrar ma plastik benzer biçimde eş yapımı malzemeler bile iç düşmek suretiyle muhtelif malzemeler kullanır.

Toprak sanatında kullanılan yeryüzü münteşir malzemelerden bazıları şunlardır:

  • Kayalar
  • Yer
  • Bitkiler
  • akarsu
  • Beton
  • Maden
  • Plastik

Toprak sanatçıları, benzersiz ma sıklıkla arızi konuşma eserleri görüntülemek amacıyla çoğunlukla işte malzemeleri birbirleriyle tertip halinde kullanırlar.

Okuyun  Hayallerimizin Manzarası

Sözgelişi, ancak sanatkâr manzarada organik ancak tüzük kurmak amacıyla kayaları, toprağı ma bitkileri kullanırken, ayrıksı ancak sanatkâr henüz temelli ancak konuşma eseri görüntülemek amacıyla beton, esrar ma plastik kullanabilir.

Toprak sanatında kullanılan malzemeler sanatçının vizyonuna ma eserin spesifik lokasyonuna gore değişim gösterebilmektedir.

Sözgelişi, çölde yer sanatı eseri mucit ancak sanatkâr kayaç, kum ma kaktüsler kullanabilirken, ormanda yer sanatı eseri mucit ancak sanatkâr ağaçlar, yapraklar ma yosun kullanabilir.

Toprak sanatında kullanılan malzemeler bile eserin çevresel tesiri üstünde mühim ancak etkiye haiz olabiliyor.

Sözgelişi, kayaç, arazi ma nebat benzer biçimde organik malzemelerin kullanıldığı yer sanatı eserleri, beton, esrar ma plastik benzer biçimde eş yapımı malzemelerin kullanıldığı yer sanatı eserlerine nazaran çevresel açıdan çoğu zaman henüz sürdürülebilirdir.

Sonuçta yer sanatında kullanılan malzemelerin tarzı değme sanatkâr amacıyla şahsi ancak karardır.

Doğru veya yanlış yanıt yoktur ma muayyen ancak yer sanatı eseri amacıyla yeryüzü pekiyi malzemeler, sanatçının vizyonuna ma eserin spesifik konumuna asılı olacaktır.

Doğanın Heykelleri: Açık Havada Harikalar Yaratan Arazi Sanatı

V. Toprak Sanatında Kullanılan Teknikler

Toprak sanatı, muhtelif teknikleri ma malzemeleri kapsayan fena kapsamlı ancak konuşma formudur. Toprak sanatında kullanılan yeryüzü münteşir tekniklerden bazıları şunlardır:

Külünk: Toprak sanatçıları çoğu zaman hendekler, tümsekler ma öteki arazi işleri kurmak amacıyla kazmayı kullanır.
Çatı: Toprak sanatçıları heykeller ma öteki yapılar kurmak amacıyla kayaç, ahşap ma esrar benzer biçimde dikinti malzemelerini bile kullanabilirler.
Bitkilendirme: Toprak sanatçıları, organik heykeller görüntülemek yahut manzarayı çevirmek amacıyla ağaçlar, çiçekler ma öteki bitkileri dikebilirler.
Yanma: Karaca sanatçıları ateşi arızi heykeller görüntülemek yahut manzarayı değiştirebilmek için kullanabilirler.
Akarsu: Toprak sanatçıları göletler, şelaleler ma öteki akarsu özelliklerini kurmak amacıyla akarsu kullanabilirler.

Toprak sanatçıları, benzersiz ma sıklıkla arızi konuşma eserleri görüntülemek amacıyla çoğunlukla işte teknikleri ancak arada kullanırlar. Toprak sanatında kullanılan araç-gereç ma teknikler çoğu zaman eserin bulunmuş olduğu yere ma sanatçının organik çevreyle ahenkli ancak yapıt halk arzusuna gore belirlenir.

Doğanın Heykelleri: Açık Havada Harikalar Yaratan Arazi Sanatı

VI. Toprak Sanatına İlişkin Emniyet Önlemleri

Toprak sanatı ancak etkinlik muhtemelen, bu yüzden güvende yaşamak amacıyla tedbir ahzetmek önemlidir. İşte birtakım ipuçları:

  • Devamlı ancak hissedar yahut grupla çalışın.
  • Çevrenizin ma ihtimaller içinde tehlikelerin bilincinde olun.
  • Baret, aynek ma ellik benzer biçimde müsait emniyet ekipmanlarını kullanın.
  • Bütün yöresel kanun ma düzenlemelere uyun.
  • Acele durumlara mücehhez olun.

Işte önlemleri alarak yer sanatıyla ilgilenen her insanın güvenilir ma eğlenceli ancak edinim yaşamasına destek olabilirsiniz.

VII. Toprak Sanatının Etiği

Toprak sanatı, aşağıdakiler bile iç düşmek suretiyle bir takım ahlaki problemi gündeme getirir:

  • Toprak sanatının çevreye tesiri
  • Toprak sanatının mülkiyeti
  • Toprak sanatında sanatçının görevi

Toprak sanatı, görevli bir halde yapılmazsa etraf üstünde negatif ancak etkiye haiz muhtemelen. Sözgelişi, aka oranda nebat örtüsünün kaldırılmasını yahut aka yapıların edilmesini gerektiren yer sanatı projeleri, çevredeki ekosisteme engel verebilir. Toprak sanatı projeleri bununla beraber bağrışçağrış kirliliği ma gidişgeliş sıkışıklığı dahi yaratabilir.

Toprak sanatının mülkiyeti bile kompleks ancak mevzudur. Birtakım durumlarda yer sanatı amme arazisinde yaratılır, işte dahi her insana ilişkin olduğu demektir. Öteki durumlarda, yer sanatı hususi yer üstünde yaratılır, işte dahi yer sahibine ilişkin olduğu demektir. Toprak sanatının mülkiyeti, onun iyi mi yönetildiğini ma korunduğunu etkileyebilir.

Toprak sanatında sanatçının görevi bile münakaşa mevzusudur. Birtakım insanoğlu, sanatçıların çalışmalarını etraf problemlerine ait farkındalığı çoğaltmak amacıyla kullanma sorumluluğu olduğuna inanıyor. Ötekiler, neticeleri mutlaka, sanatçıların istediklerini yaratmakta serbest olması gerektiğine inanıyor.

Toprak sanatının etiği kompleks ma gelişen ancak alandır. Toprak sanatının popülaritesi artmaya bitmeme ederken, işte konuşma formunun ahlaki neticelerini dikkate ahzetmek önemlidir.

Toprak Sanatı ma Etraf

Toprak sanatı karışık yaşamı amacıyla cesur hayat alanları yaratarak, ahvalruhiye standardını iyileştirerek ma bağrışçağrış kirliliğini azaltarak etraf üstünde pozitif ancak etkiye haiz muhtemelen.

Toprak sanatı projeleri ek olarak etraf problemlerine ait farkındalığın artmasına destek muhtemelen ma insanlara gezegeni arkalamak amacıyla harekete intikal hikayesinde esin verebilir.

Sadece yer sanatı, görevli bir halde yapılmazsa etraf üstünde negatif ancak etkiye bile haiz muhtemelen.

Sözgelişi, aka oranda nebat örtüsünün kaldırılmasını içeren yer sanatı projeleri, yöresel ekosisteme engel verebilir.

Yanık malzemeler kullanan yer sanatı projeleri bile çevreyi kirletebilir.

Toprak sanatı projelerinin uygulanmadan ilkin çevresel etkilerini dikkate ahzetmek önemlidir.

Toprak sanatı projeleri, etraf üstündeki etkilerini yeryüzü organ indirecek ma gezegene pozitif ancak net yarar yaratacak biçimde tasarlanmalıdır.

IX. Toprak Sanatı ma İklim Değişikliği

Toprak sanatı çoğu zaman organik ortamlarda yaratılır ma bu yüzden abuhava değişikliğinden etkilenebilir. Artan sıcaklıklar, yağmur düzenindeki değişimler ma henüz haddenartık ahvalruhiye vakaları, yer sanatının yaratılma ma algılanma şeklini etkileyebilir.

Sözgelişi artan sıcaklıklar buzulların erimesine niçin muhtemelen ma işte dahi ancak yer konuşma eserinin manzarasını değiştirebilir. Yağmur düzenlerindeki değişimler bununla beraber akarsu baskınlarına yahut kuraklığa dahi yöntem açabilir ma işte dahi yer sanatına engel verebilir yahut edebilir. Kasırgalar ma meşe yangınları benzer biçimde henüz haddenartık ahvalruhiye vakaları dahi yer sanatına engel verebilir yahut edebilir.

İklim değişikliğinin yer sanatı üstündeki fizyolojik etkilerinin yanı esna, değişen abuhava bile insanların yer sanatını anlama biçimini etkileyebiliyor. Sözgelişi, abuhava değişikliğinden şekilde etkilenen organik ancak ortamda yaratılan ancak yer sanatı eseri, seyirciler amacıyla cesur ancak mana kazanabilir.

Toprak sanatçıları, abuhava değişikliğinin emek harcamaları üstündeki etkilerinin yavaşyavaş daha çok farkına varıyor ma birçoğu işte endişeleri uygulamalarına iç ediyor. Sözgelişi birtakım sanatçılar abuhava değişikliğine dayanabilen yer sanatı eserleri yaratırken, bazıları dahi abuhava değişikliği sorununu direkt ele saha eserler yaratıyor.

İklim değişikliği organik acun üstünde aka ancak etkiye haiz olmaya bitmeme ederken yer sanatının dahi işte değişikliklerden etkilenmeye bitmeme etmesi muhtemeldir. Toprak sanatçılarının, değişen abuhava karşısında hem sürdürülebilir bununla birlikte manidar ameliyat görüntülemek amacıyla uygulamalarını uyarlamaları gerekecek.

S: Toprak sanatı nelerdir?

Yanıt: Toprak sanatı organik ortamda meydana getirilen ancak konuşma türüdür. Çoğu zaman kayalar, ağaçlar ma arazi benzer biçimde organik malzemelerin kullanımını ihtiva eder.

S: Toprak sanatının değişik türleri nedir?

C: Toprak sanatının dözümlü oldukca değişik türü vardır, sadece yeryüzü münteşir olanlardan bazıları şunlardır:

  • Hafriyat işleri
  • Heykeller
  • Kurulumlar
  • Performanslar

S: Zat yer sanatı projemi iyi mi oluşturabilirim?

C: Zat yer sanatı projenizi yaratmanın birnice yolu vardır. İşte dar gerekçe:

  • Projenize müsait ancak toprak seçin.
  • İhtiyacınız olacak malzemeleri toplayın.
  • Projenizi titiz bir halde planlayın.
  • Projenizi çevreye itina ma nazikâne oluşturun.

Dünyevi Heykeller: Arazi Sanatı ve Doğanın İşbirliği

Toprak Sanatına

II. Toprak sanatı

III. Toprak Sanatının Özellikleri

IV. Toprak Sanatında Kullanılan Malzemeler

V. Toprak Sanatında Kullanılan Teknikler

VI. Toprak Sanatının Bölgeleri

VII. Toprak Sanatının Korunması

VIII. Çağıl Toprak Sanatı

IX. Toprak Sanatının Eleştirisi

Tipik Problemler

Antet Özellikler
Acun Sanatı
  • Naturel malzemeler kullanır
  • Eğreti eserler yaratır
  • Çoğu zaman siteye has
  • Tartışmalı muhtemelen
Toprak sanatı
  • Yer işleri olarak dahi bilinir
  • 1960'larda ortaya artık
  • Minimalizm ma Kavramsal Sanattan Etkilendi
  • Dünya genelinde uygulandı
Toprak Heykeli
  • Dar tarz yer sanatı
  • Naturel malzemelerden heykeller yapmayı ihtiva eder
  • Temelli yahut arızi muhtemelen
  • Sahaya hususi yahut taşınır muhtemelen
Tabiat Sanatı
  • Dar tarz yer sanatı
  • Doğayla etkileşime giren konuşma eserleri yaratmayı ihtiva eder
  • Temelli yahut arızi muhtemelen
  • Sahaya hususi yahut taşınır muhtemelen
Statü
  • 3d ancak konuşma eseri
  • Muhtelif malzemelerden yapılabilir
  • Mücerret yahut figüratif muhtemelen
  • Temelli yahut arızi muhtemelen

Dünyevi Heykeller: Arazi Sanatı ve Doğanın İşbirliği

Toprak Sanatına

Toprak sanatı, organik çevreyi çalgı olarak kullanan ancak konuşma türüdür. Toprak sanatçıları, çoğu zaman organik çevreye araç-gereç ilave ederek yahut çıkararak manzarayı değiştirerek konuşma eserleri yaratırlar. Toprak sanatı, ırak yırtıcı alanlardan kent parklarına büyüklüğünde muhtelif ortamlarda bulunabilir.

Toprak sanatı çoğu zaman etraf hareketi ile ilişkilendirilir ma birnice yer sanatçısı, çalışmalarını organik çevreyi korumanın önemi hikayesinde farkındalık yaratmanın ancak yolu olarak görür. Sadece yer sanatı, kesinlikle çevresel kaygılarla motive edilmeyen ancak sanatla alakalı anlatım biçimi olarak dahi görülebilir.

Toprak sanatı, kökenleri 1960'lara müstenit oldukça cesur ancak konuşma formudur. Arz meşhur yer sanatçılarından bazıları Robert Smithson, Michael Heizer ma Christo ma Jeanne-Claude'dur.

III. Toprak Sanatının Özellikleri

Toprak sanatı, organik ortamda meydana getirilen ancak tüzük türüdür. Çoğu zaman kayalar, ağaçlar ma arazi benzer biçimde organik malzemelerin kullanımını ihtiva eder. Toprak sanatı arızi muhtemelen, kısaca organik etraf değiştikçe zaman içinde değişken. Ek olarak temelli dahi muhtemelen, kısaca seneler sürmesi amaçlanır.

Toprak sanatı çoğu zaman eş uygarlığından uzakta, ırak yerlerde yaratılır. Işte, sanatçının organik çevreyle ahenkli konuşma eserleri yaratmasına imkan tanır. Toprak sanatı kentsel alanlarda dahi yaratılabilir sadece konuşma ma etraf içinde özdeş ahenk duygusunu paketlemek genellikle henüz zor olsa gerek.

Toprak sanatı, kökenleri 1960'lara müstenit oldukça cesur ancak konuşma formudur. Çoğu zaman etraf hareketi ile ilişkilendirilir ma birnice yer sanatçısı, eş faaliyetinin organik etraf üstündeki etkisiyle ilgilenir. Toprak sanatı, etraf problemlerine ait farkındalığı artırmanın ma çevreyi arkalamak amacıyla harekete intikal çağrısının ancak yolu olarak görülebilir.

Okuyun  Plastik Bir Kıyı Vebası

Toprak sanatı muhtelif ancak konuşma formudur ma yer sanatının emin ancak seçimi yoktur. Sadece bir çok yer sanatının paylaşmış olduğu birtakım hissedar özellikler vardır. Bunlar şunları ihtiva eder:

  • Naturel malzemelerin kullanması
  • Naturel çevreyle ahenkli konuşma eserlerinin yaratılması
  • Konuşma eserlerinin zaman içinde değişmesi anlamına gelen arızi malzemelerin kullanması
  • Çoğu zaman aka ölçekli konuşma eserlerinin yaratılması
  • Naturel çevrenin esin kaynağı olarak kullanılması

Toprak sanatı, etraf ma camia üstünde mühim ancak tesir halk potansiyeline haiz, benzersiz ma sıkıntılı ancak konuşma formudur.

Dünyevi Heykeller: Arazi Sanatı ve Doğanın İşbirliği

IV. Toprak Sanatında Kullanılan Malzemeler

Toprak sanatçıları, konuşma eserlerini görüntülemek amacıyla muhtelif organik ma eş yapımı malzemeler kullanır. Arz münteşir malzemelerden bazıları kayalar, arazi, akarsu, bitkiler ma metaldir. Toprak sanatçıları çoğu zaman işte malzemelerle organik hallerinde çalışırlar, sadece bu tarz şeyleri değiştirebilir yahut cesur efektler görüntülemek amacıyla ayrıksı malzemelerle birleştirebilirler.

Kayalar, dayanabilen olmaları ma muhtelif biçim ma formlar kurmak amacıyla kullanılabilmeleri sebebiyle yer sanatı amacıyla popüler ancak malzemedir. Yer ayrıksı ancak münteşir malzemedir ma tümsekler, tepeler ma vadiler kurmak amacıyla kullanılabilir. Akarsu, havuzlar, akarsular ma şelaleler kurmak amacıyla kullanılabilir. Bitkiler bahçeler, ormanlar ma çayırlar kurmak amacıyla kullanılabilir. Maden heykeller, yapılar ma enstalasyonlar kurmak amacıyla kullanılabilir.

Toprak sanatçıları çoğu zaman çalışmış oldukları bölgeye has malzemeleri seçerler. Işte, ancak toprak duygusu yaratmaya ma konuşma eserini organik çevreyle birleştirmeye destek sağlar. Toprak sanatçıları ek olarak dönüştürülmüş malzemeleri yahut yöresel işletmeler yahut kesim sakinleri tarafınca bağışlanan malzemeleri bile kullanabilir.

Toprak sanatında kullanılan malzemeler, konuşma eserinin umumi görünümü üstünde mühim ancak etkiye haiz muhtemelen. Kayalar, arazi ma akarsu kuvvetli, organik ancak manzara yaratabilirken, bitkiler ma esrar henüz duyarlı yahut albenili ancak manzara yaratabilir. Toprak sanatçıları çalışmalarında balans ma ahenk duygusu görüntülemek amacıyla çoğunlukla muhtelif malzemeler kullanırlar.

Toprak sanatında kullanılan malzemeler bile konuşma eserinin çevresel tesiri üstünde mühim ancak etkiye haiz muhtemelen. Naturel malzemeler kullanan yer sanatçıları, çalışmalarının çevresel etkilerini yeryüzü organ indirmeye destek muhtemelen. Sadece esrar benzer biçimde eş yapımı malzemeler kullanan yer sanatçılarının, çalışmalarının çevresel etkilerini kesmek amacıyla adımlar atması gerekebilir.

V. Toprak Sanatında Kullanılan Teknikler

Toprak sanatı, organik manzarayı çalgı olarak kullanan ancak konuşma türüdür. Sanatçılar, organik malzemeleri bakmak, çakmak yahut tekrar tanzim etmek benzer biçimde muhtelif yollarla manzarayı değiştirerek yer sanatı yaratırlar. Toprak sanatı çöllerden ormanlara ma dağlara büyüklüğünde değme çeşitli organik ortamda yaratılabilir.

Toprak sanatı görüntülemek amacıyla kullanılabilecek birnice değişik yol vardır. Arz münteşir tekniklerden bazıları şunlardır:

  • Külünk
  • Çatı
  • Ekim
  • Nebat örtüsünün kaldırılması
  • Kayaların istiflenmesi
  • Statü görüntülemek
  • Hafriyat oluşturma

Dar yer sanatı eseri görüntülemek amacıyla kullanılan hususi teknikler, sanatçının vizyonuna ma bulunan malzemelere asılı olarak değişecektir. Toprak sanatı bireyler yahut sanatkâr grupları tarafınca yaratılabilir. Birtakım yer sanatı eserleri arızi, bazıları ise kalıcıdır.

Toprak sanatı sıkıntılı ma ödüllendirici ancak konuşma biçimi muhtemelen. Sanatçıların organik etraf hikayesinde kuvvetli ancak anlayışa haiz olmasını ma organik malzemelerle emek verme becerisine haiz olmasını gerektirir. Toprak sanatı ara ara organik çevreyi bozabileceği amacıyla tartışmalı ancak konuşma dalı muhtemelen. Sadece yer sanatı bununla beraber seyirciyle komünikasyon kurmanın ma etraf sorunları ile alakalı farkındalık yaratmanın kuvvetli ancak yolu dahi muhtemelen.

Dünyevi Heykeller: Arazi Sanatı ve Doğanın İşbirliği

VI. Toprak Sanatının Bölgeleri

Toprak sanatı, ırak badiye manzaralarından kentsel kent merkezlerine büyüklüğünde dünyanın muhtelif yerlerinde bulunabilir. Arz meşhur yer sanatı eserlerinden bazıları şunlardır:

Robert Smithson'un Spiral İskelesi (1970), Utah'taki Ağabey Sodyumklorür Gölü'nde yer verilmiştir.
James Turrell tarafınca yazılan Roden Krateri (1979-2019), Arizona'daki Boyalı Badiye'bile bulunuyor.
Christo ma Jeanne-Claude tarafınca yazılan Earthworks (1977), Miami, Florida'daki Biscayne Körfezi'nde yer verilmiştir.
Walter Dahi Maria'nın Amudi Acun Kilometresi (1977), Almanya'nın Kassel şehrinde bulunmaktadır.
Peter Downsbrough'un Broken Circle/Spiral Hill (1971) isimli eseri Hollanda'dahi bulunuyor.

Bunlar dünya genelinde bulunabilecek birnice yer sanatı kitabından yalnız dar misal. Toprak sanatı devamlı gelişen ma değişen küresel ancak olgudur. Acar sanatçılar cesur yer sanatı eserleri yaratmaya bitmeme ettikçe tarz bile büyümeye ma genişlemeye bitmeme edecek.

Dünyevi Heykeller: Arazi Sanatı ve Doğanın İşbirliği

VII. Toprak Sanatının Korunması

Toprak sanatı oldukça cesur ancak konuşma formu ma bu yüzden onu iyi mi koruyacağımız hikayesinde elan bilmediğimiz dözümlü oldukca öz mevcut. Sadece yer sanatının hasardan korunmasına destek düşmek amacıyla yapılabilecek dar öz vardır:

  • Halkı yer sanatı hikayesinde terbiyevermek. Toprak sanatını korumanın yeryüzü pekiyi yollarından biri, halkı bunun hangi olduğu ma niçin mühim olduğu hikayesinde eğitmektir. Toprak sanatı hikayesinde farkındalık yaratarak insanların ona henüz hürmetli olmasını ma ona engel tevdi olasılığının azalmasını sağlamaya destek olabiliriz.
  • Toprak konuşma alanları amacıyla idare planları geliştirmek. Idare planları, yer sanatı alanlarının müsait biçimde bakımının ma korunmasının sağlanmasına destek muhtemelen. Işte planlar, konuşma eserinde kullanılan malzemelerin türü, abuhava ma organik afetlerden meydana gelen zarar potansiyeli benzer biçimde alanın hususi gereksinimlerini dikkate almalıdır.
  • Toprak sanatında sürdürülebilir malzemelerin kullanılması. Toprak sanatçıları olası olduğunca sürdürülebilir malzemeler kullanmalıdır; zira işte, çalışmalarının etraf üstündeki tesirini azaltmaya destek olacaktır. Sürdürülebilir malzemeler yenilenebilir, dönüştürülebilir yahut biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerdir.
  • İnşaatın yer konuşma alanları üstündeki tesirinin yeryüzü organ indirilmesi. Toprak sanatı edilirken, vadi üstündeki etkinin yeryüzü organ indirilmesi önemlidir. Işte, hafifçe malzemeler kullanılarak, ateş kılga kullanımından kaçınılarak ma arazinin organik hatlarıyla çalışılarak yapılabilir.
  • emareleri açısından arazideki konuşma alanlarının izlenmesi. Toprak sanatı alanları, aşınma, vandalizm yahut nebat büyümesi benzer biçimde zarar emareleri açısından tertipli olarak izlenmelidir. Işte seyretme, potansiyel sorunların er belirleme edilmesine ma daha çok hasarı gitmek amacıyla lüzumlu adımların atılmasına destek muhtemelen.

Işte adımları izleyerek yer sanatının engel görmesini önleyebilir ma ati nesillerin bile keyifle kullanabilmesini sağlayabiliriz.

Çağıl Toprak Sanatı

Çağıl yer sanatı, 20. yüzyılın sonlarında ma 21. yüzyılın başlarında yaratılan yer sanatını tarif etmek amacıyla kullanılan ancak terimdir. Çağıl yer sanatı çoğu zaman cesur araç-gereç ma teknolojilerin kullanımının yanı esna etraf problemlerine odaklanmasıyla karakterize edilir.

Arz dikkate kıymet modern yer sanatçılarından bazıları şunlardır:

  • Christo ma Jeanne-Claude
  • Robert Smithson
  • Michael Heizer
  • Nancy Holt
  • Richard Mufassal

Çağıl yer sanatı birnice münakaşa ma irdelemenin mevzusu olmuştur. Birtakım eleştirmenler bunun vandalizmden ayrıksı ancak öz olmadığını savunurken, ötekiler bunun etraf problemlerine müstenit farkındalığı artırabilecek muteber ancak konuşma türü bulunduğunu korumak için çaba sarfediyor.

Tartışmalara karşın modern yer sanatının popülaritesi artmaya bitmeme ediyor. Ahir yıllarda, 2009'dahi Londra'daki Tate Çağdaş'bile düzenlenen “Land Arka” sergisi ma Los Angeles'taki Çağıl Konuşma Müzesi'nde düzenlenen “Land Arka Now” sergisi bile iç düşmek suretiyle, modern yer sanatına ait oldukca sayıda mühim işporta düzenlendi. 2014.

Çağıl yer sanatı kompleks ma gelişen ancak alandır. Hem organik dünyaya müstenit bununla birlikte insanoğlunun etraf üstündeki etkisiyle ilgilenen ancak konuşma biçimidir. Hem ifadeli bununla birlikte düşündürücü ancak konuşma türüdür.

IX. Toprak Sanatının Eleştirisi

Toprak sanatı, çevresel tesiri, temelli olmaması ma ticarileşmesi benzer biçimde birnice nedenden ötürü eleştirildi.

Birtakım eleştirmenler, yer sanatının organik ekosistemleri bozarak ma görünüm üstünde kötü izler oluşturarak çevreye engel verebileceğini korumak için çaba sarfediyor. Sözgelişi, Robert Smithson tarafınca meydana getirilen aka ancak kazı emek harcaması olan Spiral İskele, Ağabey Sodyumklorür Gölü ekosistemi üstündeki tesiri sebebiyle eleştirildi.

Öteki eleştirmenler ise yer sanatının temelli olmadığını ma nihayetinde olacağını yahut organik güçler tarafınca edileceğini korumak için çaba sarfediyor. Işte kritik bilhassa ırak bölgelerde yahut sıkıntılı ortamlarda açılan yer sanatı projeleriyle ilgilidir.

En son, birtakım eleştirmenler yer sanatının ticarileştiğini ma fazla reel anlamda avangard ancak konuşma formu olmadığını öne sürüyor. Toprak sanatının fazla galerilerde ma müzelerde satıldığına ma çoğu zaman varlıklı birey ma firmalar tarafınca yaptırıldığına özen çekiyorlar.

Işte eleştirilere karşın yer sanatı popüler ma tartışmalı ancak konuşma formu olmaya bitmeme ediyor. Sanatın hangi olduğu ma hangi olabileceğine müstenit geleneksel düşüncelerimize vadi okuyan benzeri olmayan ancak konuşma biçimidir.

S: Toprak sanatı nelerdir?

C: Toprak sanatı, organik manzarayı çalgı olarak kullanan ancak konuşma türüdür. Toprak sanatçıları, manzarayı araç-gereç ilave ederek yahut çıkararak yahut cesur formlar yaratarak muhtelif şekillerde değiştirerek konuşma eserleri yaratırlar.

Sual: Toprak sanatının özellikleri nedir?

C: Toprak sanatı çoğu zaman aka ölçeği, arızi doğası ma konuşma ile tabiat arasındaki ilişkiye odaklanmasıyla karakterize edilir. Toprak sanatı projelerinin tamamlanması seneler alabilir ma çoğu zaman arızi olmaları amaçlanır. Toprak sanatçıları çalışmalarında çoğunlukla organik malzemeler kullanırlar ma konuşma eserlerini görüntülemek amacıyla doğayla ortaklaşa iş içerisinde çalışabilirler.

S: Arz meşhur yer sanatı projelerinden bazıları nedir?

C: Arz meşhur yer sanatı projelerinden bazıları içinde Robert Smithson'un Spiral Jetty (1970), Michael Heizer'ın Double Negative (1969) ma Christo ma Jeanne-Claude'un The Gates (2005) isimli eseri yer ediniyor.

Ata Dikmen, yazılım mühendisi ve tutkulu bir içerik üreticisidir. Bilgisayar bilimleri alanında lisans eğitimini tamamladıktan sonra, kariyerine yazılım geliştirme üzerine odaklanarak başladı. Ancak, iç dünyasındaki yaratıcı sesini keşfederek kendi blog sitesi olan isside.net'i kurdu. Kendini sürekli geliştirmeye ve farklı konuları araştırarak okuyucularına değerli içerikler sunmaya adamıştır.

  • Toplam 130 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Doğanın Huzuru

Görünüm 7 ay önce

İçindekilerII. Koyu Fakat Dünyada Durgunluk Iyi mi Bulunur?III. Doğada Süre Geçirmenin YararlarıIV. Sakinleştirici Tabiat Sesleri ma KüyV. Evinizde Sakinleştirici Fakat Görünüm Oluşturmanın İpuçları6. Kontrol NiyetiVII. Sakinleştirici Görünüm ResmiSakinleştirici Görünüm ŞiiriIX. Sakinleştirici Görünüm MüziğiRahat Fakat Manzaranın UnsurlarıRahat Manzaralar Iyi mi Bulunur?Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla Kompozisyon İpuçlarıRahat Görünüm Fotoğrafçılığı İçin Cazibe TeknikleriRahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla İşlem Sonrası İpuçlarıRahat Görünüm Fotoğraflarınızı Paylaşma2. Rahat Fakat Manzaranın Unsurları3. Rahat Manzaralar Iyi mi Bulunur?4. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla Kompozisyon İpuçları5. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı İçin Cazibe Teknikleri6. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla İşlem Sonrası İpuçlarıRahat Görünüm Fotoğraflarınızı Paylaşma8. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla İlham9. Rahat Manzaraları Müsait Bütçeyle Fotoğraflamak İçin İpuçlarıII. Rahat manzaralar nedir?III. Rahat manzaraların yararlarıIV. Rahat manzaralar iyi mi bulunur?Özü art bahçenizde asude manzaralar iyi mi yaratılır?VI. Zanaat ma edebiyatta yorgun manzaralarVII. Meşhur asude manzaralarVIII. Rahatlık bilimiIX. Rahat manzaralar ma meditasyonII. Rahat görünüm nelerdir?III. Rahat manzaraların yararlarıIV. Evinizde asude sade görünüm iyi mi oluşturulur?V. Zanaat ma fotoğrafçılıkta […]

Yerli Manzaralar Yaşayan Bir Miras

Görünüm 7 ay önce

İçindekilerGeleneksel manzaralar nedir?3. Geleneksel manzaralar domestik topluluklar amacıyla niçin önemlidir?4. Geleneksel manzaralar iyi mi gözdağı ediliyor?5. Geleneksel peyzajları korumanın yararları nedir?6. Yerli topluluklar geleneksel manzaraların korunmasında iyi mi fakat gösteriş oynuyor?Yerli topluluklar geleneksel manzaraların korunmasında iyi mi fakat gösteriş oynuyor?9. Sual YanıtII. Yerli ekinIII. Yerli manzaralarIV. Yerli kültürün ma manzaraların önemiV. Yerli kültürü ma manzaraları korumanın yolları6. VII. Yerli kültürü ma manzaraları korumaya müteveccih başarı göstermiş çabalara ilişik misal vakalarIX. Fiil çağrısı Yerli toplulukların naturel çevreyle ahenk içerisinde can hikayesinde ayrıntılı fakat geçmişi vardır. Geleneksel data ma uygulamaları, topraklarını ma kaynaklarını nesiller boyu sürdürülebilir bir halde yönetmelerine destek başüstüne. Sonra yıllarda domestik topluluklar, geleneksel manzaraların korunmasındaki rollerinden ötürü tedricen daha çok bilinmektedir. Onların data ma uygulamaları, işte peyzajların ekolojisini tahmin etmek ma sürdürülebilir idare stratejileri geliştirmek amacıyla gereklidir. Yerli topluluklar bununla birlikte çevrenin korunmasına müteveccih küresel harekette dahi avangart fakat gösteriş oynuyor. Geleneksel topraklarını ma kaynaklarını kalkınmadan arkalamak ma sürdürülebilir […]

Çeşitli Manzaralardan Akan Dereler Dereler ve Dereler

Görünüm 8 ay önce

İçindekilerII. Dereler nelerdir?III. Dereler nelerdir?IV. Dereler Nerede Bulunur?V. Dereler Iyi mi Kaynaklanır?6. Değişik Nehir Türleri Nedir?VII. Dereler Çevreyi Iyi mi Etkisinde bırakır?İnsanlar Dereleri Iyi mi Etkileyebilir?IX. II. Dereler nelerdir? III. Dereler Niçin Önemlidir? IV. Dereler Nerede Bulunur? V. Dereler Iyi mi Kaynaklanır? VI. Değişik Nehir Türleri Nedir? VII. Dereler Çevreyi Iyi mi Etkisinde bırakır? VIII. İnsanlar Dereleri Iyi mi Etkileyebilir? IX. Sıkça Sorulan Sorular Nakil Nehir Minik sade organik akarsu akışı Minik sade organik akarsu akışı Seçkin manzarada bulunabilir Seçkin manzarada bulunabilir Organik çevrenin mühim sade parçası Organik çevrenin mühim sade parçası Özellikler içinde akıntılar, şelaleler ve havuzlar bulunur Özellikler içinde akıntılar, şelaleler ve havuzlar bulunur II. Dereler nelerdir? Dereler minik, cari akarsu akıntılarıdır. Tipik olarak dağlık yahut tepelik bölgelerde bulunurlar ve boyutları eksik inçten eksik metreye büyüklüğünde değişken. Derecikler, baran suyunun yahut eriyen karların toprak üstünden akması ve minik kanallarda toplanmasıyla doğar. Işte kanallar suyun kendisi tarafınca oluşturulabileceği benzer […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele