Hayallerimizin Manzarası

II. Görünüm Türleri III. Peyzaj Unsurları IV. Peyzaj Tasavvur İlkeleri V. Peyzaj Tasarımı VI. Çağıl Peyzaj Tasarımı VII. Peyzaj Mimarlığı VIII. Peyzaj İpuçları IX. Görünüm Fotoğrafçılığı Tipik Mevzular Görünüm Tabiat Naturel dünyaya umumi göz Görünüm Türleri Değişik organik düzlem türleri Peyzaj Unsurları Ancak manzarayı meydana getiren değişik bileşenler Peyzaj Tasavvur İlkeleri Peyzaj tasarımına doğrultu veren ilkeler II. Görünüm Türleri Peyzajlar se temel tipe ayrılabilir: organik, medeni ma tasarlanmış. Naturel manzaralar yel, akarsu ma buz şeklinde tabiat güçlerinin şekillendirdiği manzaralardır. Naturel görünüm örnekleri içinde dağlar, ormanlar, çöller ma okyanuslar bulunur. Medeni peyzajlar, ziraat alanları, metropoller ma yollar şeklinde eş faaliyetleri tarafınca değiştirilen peyzajlardır. Medeni peyzaj örnekleri içinde ziraat arazileri, banliyöler ma parklar toprak alır. Tasarlanmış peyzajlar, bahçeler, parklar ma golf sahaları şeklinde insanoğlu tarafınca yaratılmış peyzajlardır. Tasarlanmış peyzaj örnekleri içinde resmi bahçeler, bölüt aleni parklar ma hususi mülkler toprak alır. Seçkin peyzaj türünün kendine has özellikleri ma özellikleri vardır. Naturel manzaralar […]

Hayallerimizin Manzarası

Dünyanın Gökyüzüyle Buluştuğu Yer: Manzaralarda Bir Yolculuk

II. Görünüm Türleri

III. Peyzaj Unsurları

IV. Peyzaj Tasavvur İlkeleri

V. Peyzaj Tasarımı

VI. Çağıl Peyzaj Tasarımı

VII. Peyzaj Mimarlığı

VIII. Peyzaj İpuçları

IX. Görünüm Fotoğrafçılığı

Tipik Mevzular

Görünüm Tabiat
Naturel dünyaya umumi göz
Görünüm Türleri Değişik organik düzlem türleri
Peyzaj Unsurları Ancak manzarayı meydana getiren değişik bileşenler
Peyzaj Tasavvur İlkeleri Peyzaj tasarımına doğrultu veren ilkeler


Dünyanın Gökyüzüyle Buluştuğu Yer: Manzaralarda Bir Yolculuk

II. Görünüm Türleri

Peyzajlar se temel tipe ayrılabilir: organik, medeni ma tasarlanmış.

Naturel manzaralar yel, akarsu ma buz şeklinde tabiat güçlerinin şekillendirdiği manzaralardır. Naturel görünüm örnekleri içinde dağlar, ormanlar, çöller ma okyanuslar bulunur.

Medeni peyzajlar, ziraat alanları, metropoller ma yollar şeklinde eş faaliyetleri tarafınca değiştirilen peyzajlardır. Medeni peyzaj örnekleri içinde ziraat arazileri, banliyöler ma parklar toprak alır.

Tasarlanmış peyzajlar, bahçeler, parklar ma golf sahaları şeklinde insanoğlu tarafınca yaratılmış peyzajlardır. Tasarlanmış peyzaj örnekleri içinde resmi bahçeler, bölüt aleni parklar ma hususi mülkler toprak alır.

Seçkin peyzaj türünün kendine has özellikleri ma özellikleri vardır. Naturel manzaralar çoğu zaman engebeli güzellikleri ma yaşamının bolluğu ile karakterize edilir. Medeni peyzajlar çoğu zaman tertipli düzenleri ma eş yapımı malzemelerin kullanımıyla karakterize edilir. Tasarlanan peyzajlar çoğu zaman güzellikleri ma rahatlık ma sükunet duygusu sağlama kabiliyetleriyle karakterize edilir.

Muayyen dar düzlem amacıyla yeryüzü müsait peyzaj türü; abuhava, yer koşulları ma alanın istenen kullanması şeklinde bir takım faktöre asılı olacaktır.

III. Peyzaj Unsurları

Peyzaj elemanları, peyzajı meydana getiren asıl bileşenlerdir. Onlar ihtiva eder:

  • Şekil
  • Kıstas
  • Nesiç
  • Tüs
  • Fer
  • Hayalet
  • Biçim
  • Tekrarlama
  • Tezat

Işte unsurlar dar manzarada muhtelif değişik etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilir, örnek olarak:

  • Intizam ya da kargaşa hissi
  • Rahatlık ya da sükunet hissi
  • Coşku ya da drama hissi
  • Sır ya da hile duygusu

Işte unsurların kullanılma şekli bununla birlikte dar manzaranın cankuşu halini dahi etkileyebilir:

  • Sevinçli ya da sevinçli dar cankuşu boş
  • Mutsuz ​​veya melankolik dar cankuşu boş
  • Rahat ya da rahat dar cankuşu boş
  • Trajik ya da coşku verici dar cankuşu boş

Peyzajın unsurları muhtelif değişik etkisinde bırakır görüntülemek amacıyla kullanılabilir ma bunların kullanılma şekli peyzajın cankuşu halini etkileyebilir.

Dünyanın Gökyüzüyle Buluştuğu Yer: Manzaralarda Bir Yolculuk

IV. Peyzaj Tasavvur İlkeleri

Peyzaj tasarımının ilkeleri, ahenkli ma görsel olarak kalburüstü dar peyzaj görüntülemek amacıyla kullanılan asıl unsurlardır. Işte ilkeler şunları ihtiva eder:

  • Ilişki
  • Yelpaze
  • Balans
  • Aksan
  • Tekrarlama
  • Geçilme
  • Kıstas
  • Nispet
  • Egemenlik

Işte ilkeleri anlayıp uygulayarak hem letafetli aynı zamanda işlevsel dar peyzaj yaratabilirsiniz.

Dünyanın Gökyüzüyle Buluştuğu Yer: Manzaralarda Bir Yolculuk

V. Peyzaj Tasarımı

Peyzaj tasarımının zamanı, yeryüzü paçavra uygarlıklara büyüklüğünde uzanan ma karmaşa dar tarihtir. Cındır Darı'dahi bahçeler yakarma ma istirahat yeri olarak kullanılıyordu. Antika Dünyanın Yedi Harikasından kabul edilen Babil'yuva Asılı Bahçeleri, Babil Kralı II. Nebukadnetsar amacıyla dar afiyet bahçesi olarak yaratıldı. Antika Yunan'dahi bahçeler öğrenme ma düşünme bölgeleri olarak kullanılıyordu. Felsefeci Platon Çap isimli kitabında bahçelerin öneminden bahsetmiş, Yunan tabip Hipokrat ise bahçeleri hastalarının iyileştirme yeri olarak kullanmıştır.

Antika Roma'dahi bahçeler hem hususi aynı zamanda kamusal alanlar amacıyla kullanılıyordu. Roma imparatoru Hadrianus, Tivoli'deki villasında muhtelif nebat ma hayvanların bulunmuş olduğu aşırı dar bostan nesir ettirdi. Roma bahçeleri dahi paçavra Mısırlıların ma Yunanlıların bahçelerinden etkilenmiştir.

Ilımlı Yüzyıl'dahi bahçeler sıklıkla yemek beslemek ma hayvanlara barınak çıkarmak şeklinde ergonomik amaçlarla kullanılıyordu. Sadece güzel duyu amaçlı açılan bahçeler dahi vardı. Fransız manastırı Cluny'nin bahçeleri güzellikleriyle ünlüydü ma İngiliz kalesi Hampton Court'un bahçeleri dahi oldukca hürmet görüyordu.

Rönesans döneminde bahçeler henüz itinalı ma göstermelik ağıl geldi. İtalyan mimar Andrea Palladio, bakışım ma tahmin ilkelerine müstenit bahçeler tasarladı. Fransız bostan tasarımcısı André Le Nôtre, karmaşa ayrıntılarla ma çeşmelerle yoğun bahçeler yarattı.

18. yüzyılda İngiliz peyzaj bahçesi popüler ağıl geldi. Işte bostan seçimi, başka resmiliği ma doğallığı ile karakterize edildi. İngiliz peyzaj bahçesi, İngiliz peyzaj ressamı William Şehir ma İngiliz mimar Capability Brown'ın faaliyetlerinden etkilenmiştir.

19. yüzyılda Amerikalı bostan tasarımcısı Frederick Law Olmsted, bölüt aleni park adında olan becerikli dar bostan stili yarattı. Olmsted'yuva parkları insanların dinlenebileceği ma tabiatın tadını çıkarabileceği dar toprak çıkarmak suretiyle tasarlandı. Olmsted'yuva çalışmalarının yeryüzü meşhur örneği New York City'deki Central Park'tır.

20. yüzyılda peyzaj tasarımı gelişmeye bitmeme etti. Cesur araç-gereç ma teknikler geliştirildi, becerikli bostan stilleri yaratıldı. Çağdaş bostan, muhtelif ma devamlı değişen dar manzaradır ma topluluğun değişen gereksinimlerini ma isteklerini yansıtmaya bitmeme etmektedir.

VI. Çağıl Peyzaj Tasarımı

Çağıl peyzaj tasarımı, peyzaj mimarisindeki son olarak trendleri tarif etmek amacıyla kullanılan dar terimdir. Naturel malzemelerin kullanması, sürdürülebilirliğe verdiği ehemmiyet ma hem letafetli aynı zamanda işlevsel alanlar yaratmaya odaklanmasıyla öne çıkıyor.

Çağıl peyzaj tasarımının asıl unsurlarından bazıları şunlardır:

  • Yerel nebat ma malzemelerin kullanması
  • Baran suyu hasadı ma devir panelleri şeklinde sürdürülebilir özelliklerin oluşturulması
  • Aleni vadi ma yeşil yolların kullanması
  • Hem letafetli aynı zamanda işlevsel mekanların yaratılması

Çağıl peyzaj tasarımı, peyzaj mimarlığı dünyasında büyüyen dar trend. Naturel çevreyle ahenkli, letafetli ma sürdürülebilir alanlar yaratmanın dar yoludur.

VII. Peyzaj Mimarlığı

Peyzaj mimarlığı, eş kullanımına müteveccih aut mekan tasarlama sanatı ma bilimidir. Parkların, bahçelerin, sokakların ma öteki kamusal alanların tasarımının yanı esna hususi mesken ma ticari peyzaj tasarımlarını dahi kapsar.

Peyzaj mimarları, tasarımlarını kurmak amacıyla bitkiler, akarsu özellikleri, anif peyzaj malzemeleri ma tenvir iç çıkmak suretiyle muhtelif unsurlarla meşgul. Ek olarak, rekreasyon amacıyla ihtiyaç duyulan vadi miktarı, güneşten korunma ya da hayalet ihtiyacı ma değme kabiliyetten insana ulaşım ihtiyacı şeklinde alanı kullanacak kişilerin gereksinimlerini dahi ayn önünde bulundururlar.

Peyzaj mimarlığı, becerikli teknolojiler ma materyaller ortaya çıktıkça devamlı gelişen dar alandır. Peyzaj baş yapıcılarından sürdürülebilir ma abuhava değişikliğinin etkilerine alın dayanabilen alanlar tasarlamaları dahi tedricen daha çok istek görüyor.

Peyzaj mimarlığı alanında kariyer akdetmek ilginizi çekiyorsa davranmak amacıyla yapabileceğiniz birnice öz vardır. Ancak üniversite ya da kolejden peyzaj mimarlığı mezuniyet belgesi alabilir ya da peyzaj tasarımı alanında dar sertifika programını tamamlayabilirsiniz. Ek olarak dar peyzaj mimarıyla emek harcayarak ya da dar peyzaj tasavvur projesine fahri olarak katılarak dahi edinim kazanabilirsiniz.

Peyzaj mimarlığı, insanlara ma çevreye yarar elde eden letafetli ma işlevsel aut mekanlar halk fırsatı sunan ödüllendirici dar kariyerdir.

Peyzaj İpuçları

Mülkünüzün etraf düzenlemesi amacıyla birtakım ipuçları:

  • İklim ma yer koşullarınıza müsait bitkileri seçin.
  • Değişik bitkiler, dokular ma renkler kullanarak peyzajınızda muhtelif alaka alanları yaratın.
  • Peyzajınızı işlevsel ma bakımı basit olacak halde planlayın.
  • Peyzajınızı tasarlarken ailenizin ma yerli hayvanlarınızın gereksinimlerini ayn önünde bulundurun.
  • Sürdürülebilir uygulamaları peyzaj tasarımınıza iç edin.

Peyzaj hakkındaki daha çok data kazanmak amacıyla dar peyzaj tasarımcısına danışabilir ya da mevzuyla alakalı pusula ma makaleler okuyabilirsiniz.

IX. Görünüm Fotoğrafçılığı

Görünüm fotoğrafçılığı, organik dünyanın güzelliğini soruşturma sanatıdır. Ustalaşması sıkıntılı dar janr muhtemelen fakat bununla birlikte yeryüzü ödüllendirici türlerden biridir. İyi dar ayn ma incitici dar kompozisyon anlayışıyla izleyicilerin rüya enerjisini harekete geçirecek çarpıcı sahneler yaratabilirsiniz.

Görünüm fotoğrafı çekerken akılda tutulması ihtiyaç duyulan az öz vardır. İlk ilkin günün saatini düşünün. Hava akdetmek amacıyla yeryüzü pekiyi süre çoğu zaman ışığın müsamahakâr ma jülide olduğu sabahın kahraman saatleri ya da akşamın geç saatleridir. İkincisi, ahvalruhiye durumuna ilgi edin. Bulutlar dar manzaraya dramatiklik katabilir, aleni sema ise rahatlık hissi yaratabilir. Üçüncüsü, konumunuzu dikkatlice seçin. Dağlar, nehirler, ağaçlar ma çiçekler şeklinde entresan özellikleri arayın. En son değişik açıları ma perspektifleri kontrol edin. Arz pekiyi çekimi elde demek amacıyla aşağıya inmekten ya da yükseğe tırmanmaktan korkmayın.

Birazcık ergonomik yaparak organik dünyanın güzelliğini görünüm fotoğraflarınızda yakalamayı öğrenebilirsiniz. O zaman oraya çıkın ma ağrı etmeye başlayın!

S1: Peyzaj mimarlığı nelerdir?

Peyzaj mimarı, dar binanın ya da mülkün aut alanlarını planlayan, tasarlayan ma müdür kişidir. Müşterilerinin gereksinimlerini karşılayan letafetli ma işlevsel peyzajlar görüntülemek amacıyla mimarlar, mühendisler ma öteki profesyonellerle beraber çalışırlar.

S2: Değişik görünüm türleri nedir?

Seçkin biri kendine has özelliklere haiz birnice değişik görünüm türü vardır. Arz münteşir görünüm türlerinden bazıları şunlardır:

  • Kentsel manzaralar
  • Kırsal manzaralar
  • Naturel manzaralar
  • Badiye manzaraları
  • Cebel manzaraları

S3: Peyzaj tasarımının ilkeleri nedir?

Peyzaj tasarımının ilkeleri, başarıya ulaşmış dar peyzaj kurmak amacıyla kullanılan asıl unsurlardır. Işte ilkeler şunları ihtiva eder:

  • Ilişki
  • Yelpaze
  • Balans
  • Aksan
  • Tekrarlama


Doğanın Tiyatrosu: Çarpıcı Bir Manzara Gösterimi

Manzaralar tabiatın güzelliğinin çarpıcı dar görüntüsüdür. Dünyanın değme durumunda bulunabilirler ma değme biri eşi olmayan ma özeldir. Manzaralar dağlar, vadiler, ormanlar, çöller ya da okyanuslar muhtemelen. Naturel ya da eş yapımı olabilirler. Ağabey ya da minik olabilirler.

Manzaralar muhtelif nedenlerden ötürü önemlidir. Bizlere yemek, akarsu ma barınak sağlıyorlar. Bununla beraber bizlere yumuşaklık ma esin dahi veriyorlar. Manzaralar dinlenebileceğimiz ma tabiatın tadını çıkarabileceğimiz bölgeler muhtemelen. Ek olarak organik acun hakkındaki data edinebileceğimiz bölgeler dahi olabilirler.

İnsan faaliyetinin peyzaj üstünde mühim dar tesiri vardır. Etraf kirliliği, ormanların edilmesi ma öteki faaliyetlerle doğayı edebiliriz. , restorasyon ma öteki faaliyetlerle dahi peyzajları iyileştirebiliriz.

“Tabiat ananın Tiyatrosu: Manzaraların Çarpıcı Ancak Vizyonu” açacak sözcüğünün kontrol amacı bilgilendiricidir. Işte açacak kelimeyi arayan zevat, manzaranın organik güzelliğini tarif etmek amacıyla kullanılan dar deyim olan tabiat tiyatrosu hakkındaki data arıyorlar. Bulunan değişik görünüm türleri, tabiat tiyatrosundan afiyet almanın değişik yolları ya da eş faaliyetinin tabiat tiyatrosu üstündeki tesiri hakkındaki daha çok data kazanmak ilgilerini çekebilir.

Görünüm Tabiat
Naturel ortamın aşırı görünümü, Dünyanın fizyolojik özellikleri,
Dağlar, vadiler, nehirler ma ormanlar şeklinde. En yöntemleri, akarsu özellikleri, nebat örtüsü ma yaşamı iç.
Görünüm Ancak zeminin kalburüstü görünümü
Sema Dünyanın atmosferi,
Kuruntu Tanıdık dar manzara ya da ihtimal

Doğanın Tiyatrosu: Çarpıcı Bir Manzara Gösterimi

II. Görünüm Türleri

Seçkin biri kendine has özelliklere haiz birnice değişik görünüm türü vardır. Arz münteşir görünüm türlerinden bazıları şunlardır:

  • Dağlık manzaralar
  • Badiye manzaraları
  • Meşe manzaraları
  • Mera manzaraları
  • Denizboyu manzaraları

Seçkin peyzaj türünün, onu öbürlerinden ayıran kendine has özellikleri vardır. Mesela dağlık manzaralar dikey yamaçları, ali zirveleri ma yoğun vadileriyle karakterize edilir. Badiye manzaraları, banyo ma arık iklimi, nebat örtüsü eksikliği ma kum tepelerinin bolluğu ile karakterize edilir. Meşe manzaraları koyu nebat örtüsü, ali ağaçlar ma yemyeşil çalılıklarla karakterize edilir. Davet manzaraları inişli mezun tepeleri, aleni alanları ma jülide ağaçlarıyla karakterize edilir. Denizboyu manzaraları kumsal plajları, çarpan dalgaları ma kayalık uçurumlarıyla karakterize edilir.

Okuyun  Çarpışan Dalgalar Bir Kıyı Olayı

Değişik görünüm türleri, fazlaca muhtelif nebat ma hayvanlara familya sahipliği yapar. Dağlık manzaralar ayılara, geyiklere, geyiklere ma öteki ağabey memelilere familya sahipliği yapar. Badiye manzaraları çakallara, çıngıraklı yılanlara, akreplere ma öteki sürüngenlere ma böceklere familya sahipliği yapar. Meşe manzaraları ayılara, kurtlara, geyiklere ma öteki ağabey memelilere familya sahipliği yapar. Davet manzaraları davet köpeklerine, tavşanlara, çakallara ma öteki minik memelilere familya sahipliği yapar. Denizboyu manzaraları foklara, yunuslara, balinalara ma öteki bahir memelilerine familya sahipliği yapar.

Değişik peyzaj türleri bununla birlikte muhtelif rekreasyon fırsatları dahi sağlar. Dağlık manzaralar seyir, dinlenmekampı, ​​ski ma snowboard imkanı sunar. Badiye manzaraları seyir, dinlenmekampı ma star seyretme imkanı sunar. Meşe manzaraları seyir, dinlenmekampı, ​​​​balıkçılık ma avcılık sunar. Mera manzaraları seyir, bisiklete binme ma binicilik imkanı sunar. Denizboyu manzaraları yüzme, güneşlenme, balık destekleme ma gemi gezintisi sunar.

III. Peyzaj Unsurları

Peyzaj elemanları, peyzajı meydana getiren asıl bileşenlerdir. Onlar ihtiva eder:

  • Dağlar, vadiler, nehirler ma ormanlar şeklinde organik özellikler
  • Binalar, yollar ma köprüler şeklinde beledi özellikler
  • Çiftçilik, madencilik ma rekreasyon şeklinde eş faaliyetleri

Işte unsurlar benzersiz ma canlı dar görünüm kurmak amacıyla birbirleriyle etkileşime girer. Işte unsurların düzenlenme şekli, peyzajın umumi karakterini etkileyebilir ma bununla birlikte insanların onunla etkileşim şekli üstünde dahi mühim dar etkiye haiz muhtemelen.

Mesela, dağlar ma ormanlar şeklinde organik özelliklerin bilge olduğu dar görünüm henüz yırtıcı ma engebeli olarak algılanabilirken, binalar ma yollar şeklinde iri özelliklerin bilge olduğu dar görünüm henüz yamyam ma engebeli olarak algılanabilir. kentli ma gelişmiş.

Peyzajın unsurları dahi devamlı değişmektedir. Naturel özellikler yel ma akarsu tarafınca devamlı olarak aşındırılırken, nesir edilen özellikler dahi devamlı olarak nesir ediliyor ma yıkılıyor. İnsan faaliyetleri bununla birlikte ormanları temizleyerek, barajlar nesir ederek ya da havayı ma suyu kirleterek görünüm üstünde dahi mühim dar etkiye haiz muhtemelen.

Manzaranın devamlı değişen doğası onu işte büyüklüğünde büyüleyici kılan şeydir. Tabiat ananın güçleri ma eş faaliyetleri tarafınca devamlı olarak şekillendirilen, devamlı gelişen dar tuvaldir.

IV. Peyzaj Tasavvur İlkeleri

Peyzaj tasarımının ilkeleri, başarıya ulaşmış dar peyzaj meydana getirmeye destek olan erkân gösterici ilkelerdir. Işte ilkeler şunları ihtiva eder:

  • Ilişki
  • Yelpaze
  • Balans
  • Aksan
  • Tekrarlama
  • Geçilme
  • Kıstas
  • Nispet
  • Egemenlik

Işte ilkeleri anlayıp uygulayarak hem letafetli aynı zamanda işlevsel dar peyzaj yaratabilirsiniz.

Doğanın Tiyatrosu: Çarpıcı Bir Manzara Gösterimi

V. Peyzaj Tasarımı

Peyzaj tasarımının zamanı, yeryüzü paçavra uygarlıklara büyüklüğünde uzanan ma karmaşa dar tarihtir. Cındır Darı'dahi bahçeler yakarma ma istirahat yeri olarak kullanılıyordu. Antika Dünyanın Yedi Harikasından kabul edilen Babil'yuva Asılı Bahçeleri, Babil Kralı II. Nebukadnetsar amacıyla dar afiyet bahçesi olarak yaratıldı. Antika Çin'dahi bahçeler rahatlık ma sükunetin mekânları olarak tasarlanmıştı. Çinli felsefeci Konfüçyüs şu şekilde yazmıştı: “Arz pekiyi bostan, kuşların şakıdığını ma suyun aktığını duyduğunuz fakat hiç bir öz göremediğiniz bahçedir.”

Antika Yunan ma Roma'dahi bahçeler hem ergonomik aynı zamanda güzel duyu amaçlarla kullanılıyordu. Yunanlılar bahçeleri yemek beslemek amacıyla kullanırken, Romalılar ise istirahat ma çevre bölgeleri olarak kullanmışlardır. Roma bahçesi çoğu zaman dü kısıntı ayrılırdı: hortus ya da göveri bahçesi ma viridarium ya da afiyet bahçesi. Viridarium tipik olarak çiçekler, ağaçlar ma çeşmelerle doluydu ma çoğu zaman aleni havada yiyecek yiyecek ma sosyalleşmek amacıyla kullanılıyordu.

Ilımlı Yüzyıl'dahi bahçeler evvela dini amaçlarla kullanılıyordu. Manastırlar ma katedrallerde çoğu zaman yemek ma şifalı nebat beslemek, meditasyon ma yakarma demek amacıyla kullanılan bahçeler vardı. Rönesans, yumuşaklık ma beğeni bölgeleri olarak bahçelere olan ilginin tekrar arttığını görmüş oldu. Işte çağın İtalyan bahçeleri bakışım ma geometrik tasarımlarıyla karakterize ediliyordu. Fransız bahçesi ise henüz resmi sıfır ma doğaldı.

18. yüzyılda İngiliz peyzaj bahçesi popüler ağıl geldi. Işte bostan seçimi, başka resmiliği ma ağaçlar, tepeler ma akarsu şeklinde organik özelliklerin kullanılmasıyla karakterize edildi. İngiliz peyzaj bahçesi, Fransız bahçesinin formalitesine alın dar tepkiydi ma eş müdahalesinin ötesinde tabiatın güzelliğini vurguluyordu.

19. yüzyılda Amerikan bahçesi hem İngiliz peyzaj bahçesinden aynı zamanda Fransız resmi bahçesinden etkilenmiştir. Işte çağın Amerikan bahçeleri çoğu zaman aşırı ma özenliydi ma muhtelif nebat ma ağaçlara familya sahipliği yapıyordu. 20. yüzyılda resmi bahçelerin popülaritesinde dar düşüş ma henüz resmi sıfır, organik bahçelerin popülaritesinde dar artış görüldü. Zaman aralarından intihap yapabileceğiniz fazlaca muhtelif bostan stilleri mevcut ma değme yoldam kendine has avantajlar sunuyor.

Doğanın Tiyatrosu: Çarpıcı Bir Manzara Gösterimi

Tabiat tiyatrosu, manzaranın organik güzelliğini tarif etmek amacıyla kullanılan dar terimdir.

Işte açacak kelimeyi arayan zevat, manzaranın organik güzelliğini tarif etmek amacıyla kullanılan dar deyim olan tabiat tiyatrosu hakkındaki data arıyorlar.

Bulunan değişik görünüm türleri, tabiat tiyatrosundan afiyet almanın değişik yolları ya da eş faaliyetinin tabiat tiyatrosu üstündeki tesiri hakkındaki daha çok data kazanmak ilgilerini çekebilir.

VII. Peyzaj Mimarlığı

Peyzaj mimarlığı, parklar, bahçeler ma kamusal alanlar şeklinde aut mekanları tasarlama sanatı ma bilimidir. Peyzaj mimarları, insanların hayat standardını artıran letafetli ma işlevsel alanlar görüntülemek amacıyla mimarlar, mühendisler ma öteki profesyonellerle beraber meşgul.

Peyzaj mimarlığı oldukça becerikli dar vadi olduğu halde çabucak popüler ma mühim dar patika haline gelmiştir. Şehirlerin ma kasabaların gelişme ma gelişimin zorluklarıyla başa çıkmalarına destek çıkmak amacıyla peyzaj mimarlarına gereksinim vardır. Ek olarak çevrenin korunmasında ma sürdürülebilir peyzajların yaratılmasında dirimsel dar gösteriş oynarlar.

Peyzaj mimarlığı sıkıntılı ma ödüllendirici dar kariyerdir. Peyzaj mimarlarının hem konuşma aynı zamanda bilgi hikayesinde kuvvetli dar anlayışa haiz olmaları icap eder. Ek olarak başkalarıyla pekiyi çalışabilmeli ma mucit mesele çözücüler olabilmelidirler.

Peyzaj mimarlığı alanında kariyer akdetmek ilginizi çekiyorsa davranmak amacıyla yapabileceğiniz birnice öz vardır. Peyzaj mimarlığını dar kolejde ya da üniversitede okuyabilirsiniz. Ek olarak dar peyzaj mimarıyla emek harcayarak ya da peyzajla alakalı dar organizasyonda fahri olarak emek harcayarak dahi edinim kazanabilirsiniz.

Peyzaj mimarlığı, acun üstünde pozitif yönde dar tesir halk fırsatı sunan ödüllendirici dar kariyerdir. Etraf ma tasavvur hikayesinde tutkuluysanız peyzaj mimarlığı sizin amacıyla muhteşem dar kariyer muhtemelen.

VIII. Peyzaj İpuçları

Peyzaj, evinizin görünümünü iyileştirmenin, mülkünüze kıymet katmanın ma henüz eğlenceli dar aut mekan hayat alanı yaratmanın mükemmel dar yolu muhtemelen. Peyzaj düzenlemesine başlamanıza destek olacak az delil:

  • Beğendiğiniz ma ikliminize ma konumunuza müsait dar yoldam seçerek başlayın.
  • Peyzajınıza iç demek dilediğiniz bitkileri, anif manzaraları ma öteki unsurları içeren dar düşünce oluşturun.
  • İkliminize müsait ma bahçenizdeki koşullarda gelişebilecek bitkileri seçin.
  • Peyzajınızı emin ma bereketli bir halde çağ.
  • Arz pekiyi halde görünmesini çıkarmak amacıyla peyzajınızın bakımını tertipli olarak yapın.

Peyzaj hakkındaki daha çok data kazanmak amacıyla dar peyzaj tasarımcısına danışabilir ya da mevzuyla alakalı pusula ma makaleler okuyabilirsiniz. Peyzaj hakkındaki data edinmenize destek olabilecek birnice çevrimiçi anıt dahi bulunmaktadır.

IX. Görünüm Fotoğrafçılığı

Görünüm fotoğrafçılığı, organik dünyanın güzelliğini sabit görüntülerde soruşturma sanatıdır. Popüler dar resim türüdür ma ona yaklaşmanın birnice değişik yolu vardır. Birtakım fotoğrafçılar manzaraların ağabey ölçeğini yakalamaya odaklanırken, ötekiler henüz minik ayrıntılara odaklanmayı yeğleme ediyor. Birtakım fotoğrafçılar geleneksel sınalga ma lensleri kullanırken, ötekiler drone ya da öteki hususi ekipmanları kullanıyor. Yaklaşım mutlaka, görünüm fotoğrafçılığı değme yetenek seviyesinden insanoğlunun afiyet alabileceği sıkıntılı ma ödüllendirici dar türdür.

Mükemmel görünüm fotoğrafları asmak amacıyla birtakım ipuçları:

  • İlginç özelliklere haiz dar toprak seçin.
  • Günün saatini ma ahvalruhiye koşullarını ayn önünde bulundurun.
  • Kameranızı tespitetmek amacıyla dar tripod kullanın.
  • Manzaranın tamamını derdestetmek amacıyla aşırı açılı dar kontaklens kullanın.
  • İstediğiniz efekti elde demek amacıyla diyafram açıklığınızı ma deklanşör hızınızı ayarlayın.
  • Değişik açılar ma kompozisyonlarla denemeler yapın.
  • Bol miktarda resim sakın ma yeryüzü iyilerini seçin.

Ergonomik yaparak organik dünyanın güzelliğini eline geçiren çarpıcı görünüm fotoğrafları çekebileceksiniz.

Sual: Görünüm nelerdir?

Yanıt: Peyzaj, arazinin muayyen dar noktadan tanıdık kısmıdır. Dağlar, ormanlar, nehirler ma göller şeklinde organik özelliklerin yanı esna binalar, yollar ma köprüler şeklinde eş yapımı özellikleri dahi içerebilir.

S: Değişik görünüm türleri nedir?

C: Seçkin biri kendine has özelliklere haiz birnice değişik görünüm türü vardır. Arz münteşir görünüm türlerinden bazıları şunlardır:

* Dağlık manzaralar
* Ormanlık manzaralar
* Badiye manzaraları
* Denizboyu manzaraları
* Kentsel manzaralar

S: Ancak peyzajı iyi mi tasarlayabilirim?

C: Ancak peyzaj tasarlamanın birnice değişik yolu vardır. Ancak peyzaj tasarlarken ayn önünde bulundurulması ihtiyaç duyulan yeryüzü mühim faktörlerden bazıları şunlardır:

* İklim
* Arazi tipi
* Arazinin eğimi
* Bulunan devir ışığı miktarı


Düşler Ülkesi: Büyüleyici Manzaralarda Görsel Bir Yolculuk

I. Görünüm Fotoğrafçılığının Temelleri

II. Değişik Görünüm Fotoğrafçılığı Türleri

III. Görünüm Fotoğrafçılığı Kompozisyonu

IV. Görünüm Fotoğrafçılığı Ekipmanı

V. Görünüm Fotoğrafçılığı Yazılımı

VI. Görünüm Fotoğrafçılığı Tertip

VII. Görünüm Fotoğrafçılığı İpuçları

VIII. Görünüm Fotoğrafçılığında Kaçınılması Ihtiyaç duyulan Yanlışlar

IX. Görünüm Fotoğrafçılığı İlhamı

Tipik Mevzular

Görünüm Yolculuk
Anne bilgiler İpuçları
Değişik şekiller Destinasyonlar
Kompozisyon Vites
Yazılım Tertip


Düşler Ülkesi: Büyüleyici Manzaralarda Görsel Bir Yolculuk

II. Değişik Görünüm Fotoğrafçılığı Türleri

Seçkin biri kendine has zorluklara ma ödüllere haiz birnice değişik görünüm fotoğrafçılığı türü vardır. Arz popüler görünüm fotoğrafçılığı türlerinden bazıları şunlardır:

  • Görünüm fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, dağlar, ormanlar ma okyanuslar şeklinde organik manzaraların güzelliğini yakalamaya odaklanır.
  • Kent manzarası fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık gökdelenler, kent sokakları ma parklar iç çıkmak suretiyle kentsel manzarayı yakalamaya odaklanır.
  • Yapı fotoğrafçılık: Işte janr fotoğrafçılık, hem paçavra aynı zamanda becerikli binaların güzelliğini yakalamaya odaklanır.
  • Yolculuk fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, değişik mevki ma kültürlerin görüntülerini ma seslerini yakalamaya odaklanır.
  • Karışık yaşamı fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, hayvanların güzelliğini organik ortamlarında yakalamaya odaklanır.

Seçkin görünüm fotoğrafçılığı türünün kendine has zorlukları ma ödülleri vardır. Mesela, görünüm fotoğrafçılığı, çoğunlukla fotoğraflanan manzaraların aşırı ölçeği sebebiyle mücbir muhtemelen. Sadece tabiatın güzelliğini eline geçiren çarpıcı dar imaj yakaladığınızda dahi fazlaca ödüllendirici muhtemelen.

Şehirlerin koyu ma kaotik doğası sebebiyle kent manzarası fotoğrafçılığı mücbir muhtemelen. Sadece kent hayatının gücünü ma heyecanını eline geçiren dar imaj derdestetmek dahi oldukca yararlı muhtemelen.

Binaların karmaşıklığı sebebiyle yapı fotoğrafçılık mücbir muhtemelen. Sadece mimarinin güzelliğini ma tarihini yansıtan dar imaj yakaladığınızda dahi fazlaca yararlı muhtemelen.

Yolculuk fotoğrafçılığı, değişik bölgelere yolculuk etme ihtiyacı sebebiyle mücbir muhtemelen. Sadece değişik ülkelerin benzersiz kültürlerini ma manzaralarını eline geçiren sahneler derdestetmek dahi fazlaca yararlı muhtemelen.

Karışık yaşamı fotoğrafçılığı, hayvanların öngörülemez doğası sebebiyle mücbir muhtemelen. Sadece yaşamının güzelliğini ma zarafetini eline geçiren dar imaj derdestetmek dahi fazlaca yararlı muhtemelen.

Ne janr görünüm fotoğrafçılığına alaka duyuyor olursanız olun, bütün görünüm fotoğrafçılarının uyması ihtiyaç duyulan az asıl ilke vardır. Işte ilkeler şunları ihtiva eder:

  • Kompozisyon: Görüntünüzün kompozisyonu, başarıya ulaşmış dar görünüm fotoğrafı kurmak amacıyla tehlikeli sonuç öneme haizdir.
  • Tenvir: Görüntünüzdeki tenvir, çekimi pekiyi veya fena yapabilir.
  • Pozlama: Görüntünüzün müsait halde pozlanmasını çıkarmak amacıyla görüntünüzün pozlaması önemlidir.
  • Merkez: Mevzunuzun odakta olmasını çıkarmak amacıyla görüntünüzün odağı önemlidir.
  • İşlem sonrası: Sonra muamele, görüntünüzün standardını çoğaltmak ma özü şahsi tarzınızı beslemek amacıyla kullanılabilir.
Okuyun  Doğanın Şiiri Doğal Dünyadan Esinlenen Şiirler Koleksiyonu

Işte asıl ilkeleri izlem ederek görünüm fotoğrafçılığınızı dar sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.

III. Görünüm Fotoğrafçılığı Kompozisyonu

Görünüm fotoğrafçılığı kompozisyonu, görsel olarak kalburüstü ma entresan dar imaj kurmak amacıyla fotoğraftaki öğelerin düzenlenmesidir. Kompozisyonun temel unsurları mevzu, dayı düşünce, civar düşünce ma gökyüzüdür.

Ancak görünüm fotoğrafının mevzusu çoğu zaman görüntünün temel biçim noktasıdır. Ancak fidan ya da cebel şeklinde birinci dar bilinçlilik ya da meşe ya da kent manzarası şeklinde dar öbek bilinçlilik muhtemelen.

Görünüm fotoğrafının dayı planı mevzunun arkasındaki alandır. Görüntüde derinlik ma alaka görüntülemek amacıyla kullanılabilir.

Görünüm fotoğrafında civar düşünce mevzunun önündeki alandır. Mevzuyu çerçevelemek ya da görüntüye kontekst beslemek amacıyla kullanılabilir.

Sema mevzunun üstündeki alandır. Görüntüde dar hava ma cankuşu boş görüntülemek amacıyla kullanılabilir.

Görünüm fotoğrafı oluştururken işte unsurlar arasındaki ilişkiyi dikkate ahzetmek önemlidir. Mevzu dayı plandan öne çıkacak halde yerleştirilmelidir. Görüntüde derinlik ma alaka görüntülemek amacıyla civar düşünce ma sema kullanılmalıdır.

Görünüm fotoğrafları kurmak amacıyla birtakım ipuçları:

  • Mevzuyu merkezin dışına yerleştirmek amacıyla üçte dar kuralını kullanın.
  • İzleyicinin gözünü görüntünün içerisine asmak amacıyla yönlendirme çizgileri ilave edin.
  • Mevzuyu çerçevelemek amacıyla civar plandaki nesneleri kullanın.
  • Ancak hava ma cankuşu boş görüntülemek amacıyla gökyüzünü kullanın.

IV. Görünüm Fotoğrafçılığı Ekipmanı

Görünüm fotoğrafçılığı amacıyla gereksinim duyacağınız asıl takım parçaları şunlardır:

  • Fazla açılı lense haiz dar sınalga
  • Ancak tripod
  • Polarizasyon filtresi
  • Yansız kesafet filtresi
  • Şahsen deklanşör tevdi
  • Ancak sınalga çantası

Işte asıl ekipmanlara ayrıca, görünüm fotoğrafçılığına destek olabilecek kontaklens siperliği, sınalga tasfiye seti ma yolculuk tripodu şeklinde bir takım ayrıksı aksesuar dahi vardır.

Seçkin dar dişli parçasının henüz detaylı dar açıklaması aşağıda verilmiştir:

  • Fazla açılı lense haiz sınalga: Fazla açılı kontaklens, aşırı dar düşünce alanı yakalamanıza imkan tanımış olduğu amacıyla görünüm fotoğrafçılığı amacıyla gereklidir. Işte, manzaraların enginliğini derdestetmek ma fotoğraflarınıza civar düşünce öğelerini iç demek amacıyla önemlidir.
  • Tripod: Görünüm fotoğrafçılığı amacıyla tripod şarttır bundan dolayı eksik enstantane hızlarında incitici fotoğraflar çekmenize imkan tanır. Işte, aktif akarsu ma bulutların yanı esna akşam çekimleri amacıyla dahi gereklidir.
  • Polarize süzgeç: Polarizasyon filtresi, görünüm fotoğraflarınızda parlamayı azaltmaya ma kontrastı iyileştirmeye destek muhtemelen. Işte, bilhassa akpak koşullarda ya da fotoğrafınızda fazlaca artık akarsu olduğunda hava yaparken faydalıdır.
  • Yansız kesafet filtresi: Yansız kesafet filtresi, kameranıza giren fer miktarının azaltılmasına destek muhtemelen. Işte, aktif akarsu ma bulutların bulanıklaştırılmasının yanı esna akşam çekimleri amacıyla dahi kullanışlıdır.
  • Şahsen deklanşör: Şahsen deklanşöre basılması, pozlamalar yapılırken resim makinesinin sarsılmasını önlemeye destek muhtemelen. Işte, aktif akarsu ma bulutların incitici fotoğraflarını asmak amacıyla önemlidir.
  • Sınalga çantası: Hava yaparken ekipmanınızı yanınızda taşıyabilmeniz amacıyla dar sınalga çantası şarttır. Giymesi basit olmalı ma bütün eşyalarınızı emin bir halde tutabilmelidir.

Doğru ekipmana envestisman yaparak görünüm fotoğrafçılığınızı dar sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz. İyi dar sınalga, tripod ma az asıl aksesuarla organik dünyanın çarpıcı fotoğraflarını çekebileceksiniz.

Düşler Ülkesi: Büyüleyici Manzaralarda Görsel Bir Yolculuk

V. Görünüm Fotoğrafçılığı Yazılımı

Görünüm fotoğrafçılığı amacıyla değme birinin kendine has kuvvetli ma cılız yönleri olan muhtelif yazılım programları vardır. Arz popüler programlardan bazıları şunlardır:

* Adobe Photoshop: Photoshop, görünüm fotoğrafçılığı iç fazlaca muhtelif görevlerde kullanılabilecek kuvvetli ma fazlaca uygun dar imaj tertip programıdır. Katmanlar, maskeler ma filtreler iç çıkmak suretiyle görüntüleri tanzim etmek amacıyla fazlaca muhtelif araçlar sunar.
* Lightroom: Lightroom, bilhassa fotoğrafçılar amacıyla tasarlanmış, henüz hususi dar programdır. Görüntüleri içe aktarmaetmek, tanzim etmek, tanzim etmek ma dışa aktarmaetmek amacıyla kolaylaştırılmış dar aksiyon akışı sunar.
* Capture One: Capture One, görünüm fotoğrafçılığı amacıyla dar ayrıksı popüler programdır. RAW dosyaları desteği ma muhtelif civar ayarlar dahi iç çıkmak suretiyle görüntüleri tanzim etmek amacıyla fazlaca muhtelif özellikler sunar.
* Affinity Photo: Affinity Photo, fotoğrafçılar içinde popülerlik kazanan oldukça becerikli dar programdır. Katmanlar, maskeler ma filtreler iç çıkmak suretiyle görüntüleri tanzim etmek amacıyla fazlaca muhtelif özellikler sunar.
* GIMP: GIMP, görünüm fotoğrafçılığı dahi iç çıkmak suretiyle fazlaca muhtelif görevlerde kullanılabilecek parasız ma aleni kaynaklı dar fotoğraf tertip programıdır. Katmanlar, maskeler ma filtreler iç çıkmak suretiyle görüntüleri tanzim etmek amacıyla fazlaca muhtelif araçlar sunar.

Görünüm fotoğrafçılığı amacıyla yeryüzü pekiyi yazılım programı şahsi ihtiyaçlarınıza ma tercihlerinize asılı olacaktır. Ancak yazılım programı seçerken ayn önünde bulundurulması ihtiyaç duyulan birtakım faktörler şunlardır:

* Senin bütçen
* Imaj tertip mevzusundaki edinim düzeyiniz
* İhtiyacınız olan özellikler

Ancak yazılım programı seçtikten sonrasında, onu iyi mi müessir bir halde kullanacağınızı bellemek amacıyla süre ayırmanız önemlidir. Değişik yazılım programlarının iyi mi kullanılacağını öğrenmenize destek olacak, çevrimiçi eğitimler, kitaplar ma sınıflar dahi iç çıkmak suretiyle fazlaca sayıda anıt mevcuttur.

Birazcık ergonomik yaparak yazılım programınızı kullanarak çevrenizin güzelliğini yakalayacak çarpıcı görünüm görüntüleri oluşturabileceksiniz.

Düşler Ülkesi: Büyüleyici Manzaralarda Görsel Bir Yolculuk

VI. Görünüm Fotoğrafçılığı Tertip

Görünüm fotoğrafçılığı tertip, dar görünüm fotoğrafının rengini, kontrastını, parlaklığını ma öteki yanlarını ayarlayarak standardını ıslahat sürecidir. Işte bununla birlikte fotoğraftan istenmeyen nesnelerin kaldırılmasını, efekt eklenmesini ma görüntünün kırpılmasını dahi içerebilir.

Görünüm fotoğraflarını düzenlemenin birnice değişik yolu vardır ma yeryüzü pekiyi yaklaşım, muayyen görsele asılı olarak değişecektir. Sadece görünüm fotoğraflarını düzenlemeye müteveccih birtakım umumi ipuçları şunlardır:

  • Fotoğraftaki renklerin doğru olmasını çıkarmak amacıyla tüs dengesini ayarlama.
  • Fotoğrafı görsel olarak henüz cazibeli ağıl bildirmek amacıyla kontrastı ma parlaklığı ayarlama.
  • Gökyüzünü yakmak ya da civar planı aydınlatmak amacıyla dereceli süzgeç kullanma.
  • İstenmeyen nesnelerin fotoğraftan kaldırılması.
  • Bulanıklaştırma, vinyet ya da nesiç şeklinde efektler ilave.
  • Kompozisyonu geliştirmek amacıyla resmin kırpılması.

Birazcık ergonomik yaparak görünüm fotoğraflarını güzelliğini artıracak ma dar öykü anlatmanıza destek olacak halde düzenlemeyi öğrenebilirsiniz.

VII. Görünüm Fotoğrafçılığı İpuçları

Henüz pekiyi görünüm fotoğrafları asmak amacıyla birtakım ipuçları:

  • Günün doğru saatini seçin. Görünüm fotoğrafı asmak amacıyla yeryüzü pekiyi süre, ışığın müsamahakâr ma jülide olduğu gündüz doğumu ya da gündüz batımıdır.
  • İyi dar kompozisyon bulun. Görünüm fotoğrafının yeryüzü mühim unsuru kompozisyondur. Görsel olarak entresan ma gözü görsele yönlendiren dar kompozisyon hatırlamak amacıyla süre ayırın.
  • Ancak tripod kullanın. Tripod, kameranızı durağan(durgun) tutmanıza ma dumanlı görüntüleri önlemenize destek olacaktır.
  • Fazla açılı dar kontaklens kullanın. Fazla açılı dar adese, manzaranın henüz aşırı dar görüntüsünü yakalamanıza imkan tanır.
  • Değişik deklanşör hızlarıyla denemeler yapın. Süratli dar deklanşör hızı hareketi dondururken, ağır dar deklanşör hızı cereyan hissi yaratacaktır.
  • Resimlerinizi geliştirmek amacıyla filtreleri kullanın. Filtreler, resimlerinize karşıt, doyum ya da ayrıksı efektler beslemek amacıyla kullanılabilir.
  • İşlem sonrası resimlerinizi düzenleyin. Sonra elişi, resimlerinizin pozlamasını, tüs dengesini ma öteki yanlarını kaldırmak amacıyla kullanılabilir.

Görünüm Fotoğrafçılığında Kaçınılması Ihtiyaç duyulan Yanlışlar

Görünüm fotoğrafçılığı mevzubahis olduğunda deneyimli fotoğrafçıların dahi yapabileceği az münteşir galat vardır. Işte hatalardan çekimsenmek, henüz pekiyi fotoğraflar çekmenize ma umumi kompozisyonunuzu geliştirmenize destek muhtemelen.

İşte kaçınılması ihtiyaç duyulan sekiz münteşir görünüm fotoğrafçılığı yanlışı:

  1. Fazla açılı kontaklens kullanma. Fazla açılı lensler aşırı manzaraları derdestetmek amacıyla mükemmel olsa dahi görüntülerinizi bozabilir ma civar plandaki nesnelerin gerçekte olduklarından henüz ağabey görünmesine niçin muhtemelen. Tetik olmazsanız işte vaziyet dengesiz kompozisyonlara ma inorganik fotoğraflara erkân açabilir.

  2. Birkaç açıdan hava. Birkaç açıdan hava akdetmek mevzunuzun henüz etkisinde bırakan ma acıklı görünmesine niçin olabileceği şeklinde fotoğraflarınızın berbat ma kaotik görünmesine dahi niçin muhtemelen. Birkaç açıdan hava yapıyorsanız kompozisyonunuza ilgi ettiğinizden ma civar plandaki öğelerin görüntünün kalanını gölgede bırakmadığından güvenilir olun.

  3. Tripod kullanma. Tripodlar, eksik fer koşullarında incitici fotoğraflar asmak amacıyla gereklidir, sadece görünüm çekerken dahi mani oluşum edebilirler. Tripod kullanıyorsanız, onu alçakta ma nesnenizin yolundan uzakta tuttuğunuzdan güvenilir olun. Resim makinesinin sarsılmasını gitmek amacıyla şahsen deklanşör kullanmayı dahi düşünebilirsiniz.

  4. Polarizasyon filtresi kullanmamak. Polarize filtreler, fotoğraflarınızdaki parlamayı azaltmaya ma kontrastı iyileştirmeye destek olarak onları görsel olarak henüz cazibeli ağıl getirebilir. Temiz devir ışığında hava yapıyorsanız, polarizasyon filtresi eğer olmazsa olmazdır.

  5. Dereceli etkisiz kesafet filtresi kullanmamak. Kademeli etkisiz kesafet filtreleri, fotoğraflarınızdaki pozlamayı dengelemeye destek olarak gökyüzünün patlamasını önleyebilir. Temiz sema ma çirkin civar plana haiz dar görünüm fotoğrafı çekiyorsanız, dereceli etkisiz kesafet filtresi henüz kararlı dar imaj oluşturmanıza destek muhtemelen.

  6. Ünlü kullanmamak. Flaşlar, gölgelere fer beslemek ma fotoğraflarınızda henüz acıklı efektler kurmak amacıyla faydalı muhtemelen. Birkaç fer koşullarında hava yapıyorsanız gözde, fotoğraflarınızın umumi standardını artırmanıza destek muhtemelen.

  7. Fotoğraflarınıza sonra muamele yapılmaması. İşlem sonrası görünüm fotoğrafçılığının mühim dar parçasıdır. İstediğiniz efekti kurmak amacıyla fotoğraflarınızın pozunu, kontrastını, tüs dengesini ma öteki yanlarını ayarlamanıza imkan tanır. Fotoğraflarınıza sonra muamele yapmazsanız, büyük ihtimalle saha ma durgun görüneceklerdir.

Işte münteşir hatalardan kaçınarak henüz pekiyi görünüm fotoğrafları çekebilir ma umumi kompozisyonunuzu iyileştirebilirsiniz. Dolayısıyla dar dahaki sefere görünüm çekimine çıktığınızda işte ipuçlarını aklınızda bulundurun; evinize olağanüstü fotoğraflarla döneceğinizden güvenilir olabilirsiniz.

IX. Görünüm Fotoğrafçılığı İlhamı

Görünüm fotoğrafçılığı ağızağıza tabiatın güzelliğini yakalamakla ilgilidir ma yararlanılabilecek ebedi esin kaynağı vardır. Senin başlaman amacıyla burada az düşünce mevcut:

  • Ulusal parkları ma öteki organik alanları görüşme edin. Işte bölgeler görünüm fotoğrafçılığı amacıyla muhteşem olan çarpıcı manzaralarla doludur.
  • Değişik görünüm türlerini keşfedin. Dağları, plajları, ormanları, çölleri ma henüz fazlasını fotoğraflayın.
  • Işığa ilgi edin. Günün saati, ahvalruhiye koşulları ma güneşin yönü fotoğraflarınızın görünümünü etkileyebilir.
  • Değişik tekniklerle denemeler yapın. Benzersiz ma entresan sahneler kurmak amacıyla değişik lensler, filtreler ma pozlama ayarları kullanmayı kontrol edin.
  • Fotoğraflarınızı başkalarıyla paylaşın. Çalışmanızı çevrimiçi ya da matbu olarak sergileyin ma öteki fotoğrafçılardan tebligat karşı.

Birazcık esin ma pratikle izleyicilerinizi fanatik bırakacak olağanüstü görünüm fotoğrafları çekebilirsiniz.

Sual: Görünüm fotoğrafçılığı nelerdir?

C: Görünüm fotoğrafçılığı, dağlar, ormanlar, plajlar ma çöller şeklinde organik manzaraların güzelliğini soruşturma sanatıdır.

S: Görünüm fotoğrafçılığının değişik türleri nedir?

C: Görünüm fotoğrafçılığının dözümlü fazlaca değişik türü vardır:

  • Görünüm fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, rastgele dar eş ya da ayrıksı ilgi distribütör unsurlar olmadan dar manzaranın güzelliğini yakalamaya odaklanır.
  • Çevresel portre: Işte janr fotoğrafçılık, insanoğlu ma çevreleri arasındaki ilişkiyi yakalamaya odaklanır.
  • Yolculuk fotoğrafçılığı: Işte janr fotoğrafçılık, becerikli bölgelere yolculuk etmenin manzaralarını ma deneyimlerini yakalar.
  • Yapı fotoğrafçılık: Işte janr fotoğrafçılık binaların ma öteki yapıların güzelliğini yakalar.

S: Görünüm fotoğrafçılığı kompozisyonunun asıl unsurları nedir?

C: Görünüm fotoğrafçılığı kompozisyonunun asıl unsurları şunları ihtiva eder:

  • Mevzu: Ancak görünüm fotoğrafının mevzusu çoğu zaman görüntünün temel biçim noktasıdır.
  • Çerçeveleme: Ancak görünüm fotoğrafının çerçevelenmesi, mevzunun pervaz içerisinde konumlandırılma şeklini anlatım kadir.
  • Görüş açısı: Ancak görünüm fotoğrafının perspektifi, izleyicinin mevzuya gore iyi mi konumlandırıldığını anlatım kadir.
  • Tenvir: Ancak görünüm fotoğrafının aydınlatması görüntüyü iyileştirebilir dahi bozabilir dahi.

Yaşayan Manzaralar: Gelişen Dünyevi Görüşlerin Dinamik Güzelliği Ortaya Çıktı

“Aktif Manzaralar: Evrimleşen Dünyevi Görüşlerin Canlı Güzelliği Açığa Artık” ifadesini arayan kullanıcılar mahsus bir isimli pusula hakkındaki data bulmaya çalışıyorlar. Betik, değişen manzaraların güzelliğini eline geçiren fotoğraflardan oluşan dar koleksiyon ma Acun'nın organik güzelliğinin devamlı olarak iyi mi geliştiğini araştırıyor. Kitapla ilgilenen zevat edip, resim ya da mevzu hakkındaki data arıyor muhtemelen. Ek olarak kitapla alakalı incelemeleri ya da kitabı satın alabilecekleri bölgeleri dahi arıyor olabilirler.

Okuyun  Haliçler Kıyı Ekosistemlerinin Can Damarı

Görünüm Tabiat
Ancak elektrik yer Naturel acun
Ancak janr fotoğraf Naturel dünyanın güzelliği
Ancak yapı türü Muayyen dar yerden manzara
Muayyen dar manzaranın özellikleri Dünyanın fizyolojik özellikleri

Yaşayan Manzaralar: Gelişen Dünyevi Görüşlerin Dinamik Güzelliği Ortaya Çıktı

II. Görünüm Türleri

Seçkin biri kendine has özelliklere haiz birnice değişik görünüm türü vardır. Arz münteşir görünüm türlerinden bazıları şunlardır:

  • Dağlık manzaralar
  • Badiye manzaraları
  • Meşe manzaraları
  • Mera manzaraları
  • Denizboyu manzaraları

Seçkin peyzaj türünün kendine has özellikleri ma zorlukları vardır. Mesela, dağlık manzaralar dikey yamaçları ma engebeli arazileriyle karakterize edilirken, badiye manzaraları akarsu ma nebat örtüsü eksikliğiyle karakterize edilir.

Peyzajlar ekolojik işlevlerine gore dahi sınıflandırılabilir. Mesela, birtakım peyzajlar öncelikli olarak ziraat amacıyla kullanılırken, ötekiler rekreasyon ya da için kullanılmaktadır.

Muayyen dar bölgenin haiz olduğu peyzaj türü, abuhava, yerbilim ma eş faaliyetleri dahi iç çıkmak suretiyle bir takım unsur tarafınca belirlenir.

III. Peyzaj Unsurları

Peyzaj elemanları, peyzajı meydana getiren asıl bileşenlerdir. Onlar ihtiva eder:

Naturel özellikler: Bunlar, dar manzarada organik olarak oluşan toprak şekillerini, akarsu özelliklerini, nebat örtüsünü ma yaşamını ihtiva eder.
İnsan yapımı özellikler: Bunlar, insanoğlu tarafınca nesir edilen binaları, yolları, köprüleri ma öteki yapıları ihtiva eder.
Medeni özellikler: Bunlar dar peyzajda canlı insanların anane, âdet ma inançlarını ihtiva eder.

Peyzajın unsurları benzersiz ma canlı dar düzlem görüntülemek amacıyla birbirleriyle etkileşime girer. Mesela, dar meşe organik dar hususiyet muhtemelen sadece ormanın içerisinden sabık dar erkân eş yapımı dar özelliktir. Erkân, ormanın insanoğlu ma hayvanlar tarafınca kullanılma şeklini değiştirebilir ma bununla birlikte ormanda canlı nebat örtüsünü ma yaşamını dahi etkileyebilir.

Peyzaj elemanları değişik peyzaj türleri kurmak amacıyla dahi kullanılabilir. Mesela dar park, ağaçlar, çiçekler ma çimenler şeklinde muhtelif organik özellikleri içerecek halde tasarlanabilir. Ancak kent, binalar, yollar ma köprüler şeklinde muhtelif eş yapımı özellikleri içerecek halde tasarlanabilir.

Peyzajın unsurları dünya genelinde mevcud değişik peyzaj türlerini kestirmek amacıyla gereklidir. İnsanların organik çevreyle iyi mi etkileşime girdiğini kestirmek amacıyla dahi önemlidirler.

Yaşayan Manzaralar: Gelişen Dünyevi Görüşlerin Dinamik Güzelliği Ortaya Çıktı

IV. Peyzaj Tasavvur İlkeleri

Peyzaj tasarımının ilkeleri başarıya ulaşmış dar peyzajı meydana getiren asıl unsurlardır. Işte ilkeler şunları ihtiva eder:

  • Ilişki
  • Yelpaze
  • Balans
  • Aksan
  • Tekrarlama
  • Kıstas
  • Nispet
  • Geçilme
  • Egemenlik

Işte ilkeleri anlayıp uygulayarak hem letafetli aynı zamanda işlevsel dar peyzaj yaratabilirsiniz.

Yaşayan Manzaralar: Gelişen Dünyevi Görüşlerin Dinamik Güzelliği Ortaya Çıktı

V. Peyzaj Tasarımı

Peyzaj tasarımının zamanı, yeryüzü paçavra uygarlıklara büyüklüğünde uzanan ma varlıklı dar tarihtir. Cındır Darı'dahi bahçeler yumuşaklık ma rahatlık mekanları olarak kullanılmış ma çoğunlukla dini ritüellerle ilişkilendirilmiştir. Antika Yunan ma Roma'dahi bahçeler dahi afiyet amaçlı kullanılmış ma çoğu zaman organik manzarayı yansıtacak halde tasarlanmıştı.

Ilımlı Yüzyıl'dahi bahçeler evvela yemek beslemek ya da elementlerden sığınmak şeklinde ergonomik amaçlar amacıyla kullanılıyordu. Sadece Rönesans'la beraber bahçeler konuşma ma yumuşaklık mekanları olarak görülmeye başlandı ma genellikle çağın ideallerini yansıtacak halde tasarlandı.

17. yüzyılda, resmi düzeni ma bakışımlı tasarımıyla karakterize edilen Fransız peyzaj bahçesi popüler ağıl geldi. İngiliz peyzaj bahçesi ise henüz resmi sıfır ma doğalcıydı ma çoğu zaman Claude Lorrain ma Nicolas Poussin şeklinde sanatçıların faaliyetlerinden esin alıyordu.

19. yüzyılda, bitkilerin kullanması ma sadelik ma natüralizme aksan yapılmasıyla karakterize edilen Amerikan peyzaj bahçesi popüler ağıl geldi. 20. çağ, geleneksel bakışım ma formalite kullanımını reddeden ma henüz mücerret ma geometrik tasarımlar yeğleyen Modernist peyzaj tasarımının yükselişine şahit başüstüne.

Günümüzde peyzaj tasarımı, devamlı becerikli trendlerin ortaya çıkmış olduğu, yelpaze yayınlayan ma gelişen dar alandır. Sadece peyzaj tasarımının asıl ilkeleri yüzyıllardır bir kalmıştır: onu kullanan insanların gereksinim ma isteklerini yansıtan letafetli, işlevsel ma sürdürülebilir dar vadi görüntülemek.

6. Sorular ma Cevaplar

* Görünüm nelerdir? Peyzaj, birinci dar gözünden görülebilen organik ya da eş yapımı dar alandır. Dağlar, ormanlar, nehirler, göller ma metropoller şeklinde özellikleri içerebilir.
* Değişik görünüm türleri nedir? Kentsel manzaralar, kırsal manzaralar ma organik manzaralar iç çıkmak suretiyle birnice değişik görünüm türü vardır. Kentsel peyzajlar binaların ma öteki eş yapımı yapıların varlığıyla karakterize edilir. Kırsal peyzajlar, aleni alanların ma ağaçlar ma tarlalar şeklinde organik özelliklerin varlığıyla karakterize edilir. Naturel manzaralar, dağlar ma ormanlar şeklinde değiştirilmemiş organik özelliklerin varlığıyla karakterize edilir.
* Peyzajın unsurları nedir? Peyzajın unsurları; toprak yöntemleri, akarsu özellikleri, nebat örtüsü ma yaşamı şeklinde organik özellikleri ihtiva eder. Ek olarak binalar, yollar ma köprüler şeklinde eş yapımı özellikleri dahi ihtiva ederler.
* Peyzaj tasarımının ilkeleri nedir? Peyzaj tasarımının ilkeleri rabıta, yelpaze, balans, aksan ma ritmi ihtiva eder. Ilişki, dar peyzajın değişik unsurlarının ahenkli dar tüm kurmak amacıyla beraber emek verme şeklini anlatım kadir. Yelpaze, alaka ma coşku görüntülemek amacıyla değişik unsurların kullanılması anlama gelir. Balans, dar peyzajın değişik unsurlarının muvazene ma ahenk duygusu yaratacak halde düzenlenme şeklini anlatım kadir. Aksan, dar peyzajın muayyen dar bölümüne ilgi asmak amacıyla dar ya da daha çok unsurun kullanılması anlama gelir. Ritim, dar manzarada cereyan ma akın hissi görüntülemek amacıyla tekrarlama ma çeşitliliğin kullanılması anlama gelir.
* Peyzaj tasarımının tarihçesi nelerdir? Peyzaj tasarımının zamanı fazlaca eskilere dayanmaktadır. Mısırlılar, Yunanlılar ma Romalılar şeklinde kabak uygarlıklar, letafetli ma işlevsel bahçeler görüntülemek amacıyla peyzaj tasarımını kullanmışlardır. Ilımlı Yüzyıl'dahi peyzaj tasarımı, kraliyet ailesi ma zenginler amacıyla ağabey bahçeler ma parklar kurmak amacıyla kullanıldı. Rönesans'ta peyzaj tasarımı, doğayla ahenkli bahçeler yaratmaya odaklanarak henüz organik ağıl geldi. 18. yüzyılda peyzaj tasarımı, resmi sıfır ma doğallık ile karakterize edilen İngiliz peyzaj bahçesinden etkilenmiştir. 19. yüzyılda peyzaj tasarımı, bakışım ma formalite ile karakterize edilen Fransız resmi bahçesinden etkilenmiştir. 20. yüzyılda peyzaj tasarımı Modernizm, Postmodernizm ma Tropikal Modernizm şeklinde muhtelif değişik tarzlardan etkilenmiştir.
* Çağıl peyzaj tasarımı nelerdir? Çağıl peyzaj tasarımı, son olarak trendlerden ma fikirlerden etkilenen peyzaj tasarımını tarif etmek amacıyla kullanılan dar terimdir. Çağıl peyzaj tasarımı çoğu zaman sürdürülebilir malzemelerin kullanması, işlevsel ma letafetli alanlar yaratmaya odaklanması ma yenilikçi tasavvur tekniklerinin kullanılmasıyla karakterize edilir.
* Peyzaj mimarlığı nelerdir? Peyzaj mimarlığı, aut mekânları tasarlama sanatı ma bilimidir. Peyzaj mimarları, onları kullanan insanların gereksinimlerini karşılayan işlevsel ma letafetli manzaralar görüntülemek amacıyla müşterilerle beraber meşgul. Peyzaj mimarları peyzaj fikirleşmek amacıyla düz analizi, planlama, tasavvur ma dikinti iç çıkmak suretiyle muhtelif teknikler kullanır.
* Peyzaj ipuçları nedir? Peyzaj ipuçları, letafetli ma işlevsel manzaraların iyi mi yaratılacağına dayalı tavsiyelerdir. Peyzaj ipuçları, nebat tarzı, bostan tasarımı ma peyzaj bakımı hikayelerinde öneriler içerebilir.
* Peyzaj tasavvur yazılımı nelerdir? Peyzaj tasavvur yazılımı, peyzaj fikirleşmek amacıyla kullanılabilecek dar yazılımdır. Peyzaj tasavvur yazılımı, tasarımcıların realist 3 boyutlu peyzaj modelleri oluşturmalarına destek muhtemelen ma bununla birlikte araç-gereç maliyetini ma dar projeyi tutmak amacıyla ihtiyaç duyulan süreyi hesaplamalarına dahi destek muhtemelen.
* “Aktif Manzaralar: Gelişen Dünyevi Görüşlerin Canlı Güzelliği Açığa Artık” kitabı hakkındaki SSS nedir?
* Betik hangi hakkındaki?
* Edip ki?
*Fotoğraflar iyi mi?
*Kitabın mevzusu nelerdir?
* Kitabı nereden satın alabilirim?

VII. Peyzaj Mimarlığı

Peyzaj mimarlığı, parklar, bahçeler ma öteki kamusal alanlar şeklinde aut mekanları tasarlama sanatı ma bilimidir. Peyzaj mimarları, hem letafetli aynı zamanda işlevsel alanlar görüntülemek amacıyla mimarlar, mühendisler ma öteki profesyonellerle beraber meşgul.

Peyzaj mimarlığı oldukça becerikli dar vadi olduğu halde çabucak popüler ma mühim dar patika haline gelmiştir. Peyzaj mimarları hem letafetli aynı zamanda işlevsel mekanlar yaratmaktan mesuldür. Hem letafetli aynı zamanda işlevsel alanlar görüntülemek amacıyla mimarlar, mühendisler ma öteki profesyonellerle beraber çalışırlar.

Peyzaj mimarları, tasarımlarını kurmak amacıyla kompüter destekli tasavvur (CAD) yazılımı, modeller ma eskizler iç çıkmak suretiyle muhtelif çalgı ma teknikler kullanır. Ek olarak projeye müteveccih gereksinimlerini ma hedeflerini kestirmek amacıyla müşterilerle andıran ortaklaşa iş içerisinde çalışırlar.

Peyzaj mimarlığı sıkıntılı ma ödüllendirici dar alandır. Peyzaj mimarları, minik mesken bahçelerinden ağabey bölüt aleni parklara büyüklüğünde muhtelif projeler üstünde emek verme fırsatına haizdir. Ek olarak etraf ma bakım ettikleri topluluklar üstünde pozitif yönde dar tesir halk fırsatına dahi sahipler.

Peyzaj İpuçları

Peyzaj, mülkünüzün görünümünü iyileştirmenin, evinize kıymet katmanın ma henüz eğlenceli dar aut mekan alanı yaratmanın mükemmel dar yolu muhtemelen. Peyzaj düzenlemesine başlamanıza destek olacak az delil:

Ancak planla başlayın. Bahçenizi kazmaya başlamadan ilkin, peyzajınızın iyi mi görünmesini istediğinizi erişmek amacıyla birazcık süre ayırın. Mülkünüzün büyüklüğünü, almış olduğu devir ışığı miktarını ma ikliminizde gelişecek bitkileri ayn önünde bulundurun.
Doğru bitkileri seçin. Peyzajınız amacıyla nebat seçerken abuhava ma yer koşullarınıza müsait türlerin seçilmesi önemlidir. Ek olarak bitkilerin büyüklüğü ma şeklinin yanı esna çiçeklenme ma semere tevdi mevsimlerini dahi ayn önünde bulundurmalısınız.
Ancak biçim noktası oluşturun. Merkez noktası, peyzajınızda ilgi çeken ma alaka duygusu mucit dar unsurdur. Işte letafetli dar fidan, dar akarsu özelliği ya da dar elektrik aut mekan mobilyası muhtemelen.
Manzaranıza katmanlar ilave edin. Katmanlama, manzaranızda derinlik ma alaka yaratmanın mükemmel dar yoludur. Bitkileri kabile, nesiç ma renge gore katmanlandırabilirsiniz.
Manzaranızı koruyun. Bayındır dar görünüm yeryüzü pekiyi halde görünecek ma size senelerce afiyet verecektir. Bitkilerinizi tertipli olarak suladığınızdan, gerektiğinde gübrelediğinizden ma şekillerini arkalamak amacıyla budadığınızdan güvenilir olun.
Peyzaj Tasavvur Yazılımı

Peyzaj tasavvur yazılımı, peyzaj tasarımlarını kurmak ma görselleştirmek amacıyla kullanılabilecek dar araçtır. Peyzaj mimarları, tasarımcıları ma familya sahipleri tarafınca becerikli peyzaj planları kurmak ya da bulunan peyzajlarda değiştirmek amacıyla kullanılabilir. Peyzaj tasarımı yazılımı çoğu zaman aşağıdakiler şeklinde muhtelif özellikleri ihtiva eder:

  • Planlar ma görünüşler kurmak amacıyla çizim araçları
  • Tasarımları görselleştirmek amacıyla 3 boyutlu modelleme araçları
  • Bitkilerle alakalı görseller ma bilgiler içeren nebat kütüphaneleri
  • Malzemelere ilişik görseller ma bilgiler içeren araç-gereç kütüphaneleri
  • Tasarımların performansını kıymetlendirmek amacıyla peyzaj çözümleme araçları

Peyzaj tasavvur yazılımı, letafetli ma işlevsel manzaralar görüntülemek amacıyla kıymetli dar çalgı muhtemelen. Zamandan ma paradan tutum etmenize destek muhtemelen ma tasarımların doğru olmasını ma müşterinin gereksinimlerini karşılamasını sağlamaya destek muhtemelen.

Peyzaj tasavvur yazılımı kullanmanın yararlarından bazıları şunlardır:

  • Tasavvur dönemini hızlandırır
  • Doğruluğu artırır
  • Maliyetleri azaltır
  • İşbirliğini isteklendirme kadir
  • Müşterilerle iletişimi geliştirir

Peyzaj tasavvur yazılımı kullanmayı düşünüyorsanız aklınızda bulundurmanız ihtiyaç duyulan az öz vardır. Ilk olarak ne özelliklerin sizin amacıyla mühim olduğuna değişmeyen vermeniz icap eder. 3D modelleme kabiliyetlerine mi ihtiyacınız mevcut? Ağabey dar nebat kütüphanesine mi ihtiyacınız mevcut? Peyzaj çözümleme araçlarına mı ihtiyacınız mevcut? Ne özelliklere ihtiyacınız bulunduğunu öğrendikten sonrasında seçeneklerinizi daraltmaya başlayabilirsiniz.

Piyasada fazlaca sayıda değişik peyzaj tasarımı yazılım programı bulunmaktadır. Arz popüler programlardan bazıları şunlardır:

  • AutoCAD Manzarası
  • SketchUp Manzarası
  • LandFX
  • Lumion
  • 3ds Max

Işte programların değme birinin kendine has kuvvetli ma cılız yönleri vardır. İhtiyaçlarınıza yeryüzü müsait programı hatırlamak amacıyla birazcık inceleme yapmalısınız.

Sual: Görünüm nelerdir?

Peyzaj, çoğu zaman tepeler, vadiler ma öteki özelliklerin bulunmuş olduğu organik dar yer alanıdır.

S: Değişik görünüm türleri nedir?

Dağlar, çöller, ormanlar ma çayırlar iç çıkmak suretiyle birnice değişik görünüm türü vardır.

Sual: Peyzaj tasarımının ilkeleri nedir?

Peyzaj tasarımının ilkeleri balans, tahmin, ahenk ma donanması ihtiva eder.

Ata Dikmen, yazılım mühendisi ve tutkulu bir içerik üreticisidir. Bilgisayar bilimleri alanında lisans eğitimini tamamladıktan sonra, kariyerine yazılım geliştirme üzerine odaklanarak başladı. Ancak, iç dünyasındaki yaratıcı sesini keşfederek kendi blog sitesi olan isside.net'i kurdu. Kendini sürekli geliştirmeye ve farklı konuları araştırarak okuyucularına değerli içerikler sunmaya adamıştır.

  • Toplam 130 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Doğanın Huzuru

Görünüm 7 ay önce

İçindekilerII. Koyu Fakat Dünyada Durgunluk Iyi mi Bulunur?III. Doğada Süre Geçirmenin YararlarıIV. Sakinleştirici Tabiat Sesleri ma KüyV. Evinizde Sakinleştirici Fakat Görünüm Oluşturmanın İpuçları6. Kontrol NiyetiVII. Sakinleştirici Görünüm ResmiSakinleştirici Görünüm ŞiiriIX. Sakinleştirici Görünüm MüziğiRahat Fakat Manzaranın UnsurlarıRahat Manzaralar Iyi mi Bulunur?Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla Kompozisyon İpuçlarıRahat Görünüm Fotoğrafçılığı İçin Cazibe TeknikleriRahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla İşlem Sonrası İpuçlarıRahat Görünüm Fotoğraflarınızı Paylaşma2. Rahat Fakat Manzaranın Unsurları3. Rahat Manzaralar Iyi mi Bulunur?4. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla Kompozisyon İpuçları5. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı İçin Cazibe Teknikleri6. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla İşlem Sonrası İpuçlarıRahat Görünüm Fotoğraflarınızı Paylaşma8. Rahat Görünüm Fotoğrafçılığı amacıyla İlham9. Rahat Manzaraları Müsait Bütçeyle Fotoğraflamak İçin İpuçlarıII. Rahat manzaralar nedir?III. Rahat manzaraların yararlarıIV. Rahat manzaralar iyi mi bulunur?Özü art bahçenizde asude manzaralar iyi mi yaratılır?VI. Zanaat ma edebiyatta yorgun manzaralarVII. Meşhur asude manzaralarVIII. Rahatlık bilimiIX. Rahat manzaralar ma meditasyonII. Rahat görünüm nelerdir?III. Rahat manzaraların yararlarıIV. Evinizde asude sade görünüm iyi mi oluşturulur?V. Zanaat ma fotoğrafçılıkta […]

Yerli Manzaralar Yaşayan Bir Miras

Görünüm 7 ay önce

İçindekilerGeleneksel manzaralar nedir?3. Geleneksel manzaralar domestik topluluklar amacıyla niçin önemlidir?4. Geleneksel manzaralar iyi mi gözdağı ediliyor?5. Geleneksel peyzajları korumanın yararları nedir?6. Yerli topluluklar geleneksel manzaraların korunmasında iyi mi fakat gösteriş oynuyor?Yerli topluluklar geleneksel manzaraların korunmasında iyi mi fakat gösteriş oynuyor?9. Sual YanıtII. Yerli ekinIII. Yerli manzaralarIV. Yerli kültürün ma manzaraların önemiV. Yerli kültürü ma manzaraları korumanın yolları6. VII. Yerli kültürü ma manzaraları korumaya müteveccih başarı göstermiş çabalara ilişik misal vakalarIX. Fiil çağrısı Yerli toplulukların naturel çevreyle ahenk içerisinde can hikayesinde ayrıntılı fakat geçmişi vardır. Geleneksel data ma uygulamaları, topraklarını ma kaynaklarını nesiller boyu sürdürülebilir bir halde yönetmelerine destek başüstüne. Sonra yıllarda domestik topluluklar, geleneksel manzaraların korunmasındaki rollerinden ötürü tedricen daha çok bilinmektedir. Onların data ma uygulamaları, işte peyzajların ekolojisini tahmin etmek ma sürdürülebilir idare stratejileri geliştirmek amacıyla gereklidir. Yerli topluluklar bununla birlikte çevrenin korunmasına müteveccih küresel harekette dahi avangart fakat gösteriş oynuyor. Geleneksel topraklarını ma kaynaklarını kalkınmadan arkalamak ma sürdürülebilir […]

Peyzajda Hafriyat Sanatı

Görünüm 8 ay önce

İçindekilerII. Toprak sanatıIII. Değişik Toprak Sanatı TürleriIV. Toprak Sanatında Kullanılan MalzemelerV. Toprak Sanatında Kullanılan AraçlarVII. Toprak Sanatı amacıyla Emniyet İpuçlarıToprak Sanatı Nerede Bulunur?IX. Zat Toprak Sanatınızı Iyi mi Yaratabilirsiniz?II. Toprak sanatıIII. Toprak Sanatı TürleriIV. Toprak Sanatında Kullanılan MalzemelerV. Toprak Sanatında Kullanılan TekniklerVI. Toprak Sanatına İlişkin Emniyet ÖnlemleriVII. Toprak Sanatının EtiğiToprak Sanatı ma EtrafIX. Toprak Sanatı ma İklim Değişikliği Toprak SanatınaIII. Toprak Sanatının ÖzellikleriIV. Toprak Sanatında Kullanılan MalzemelerV. Toprak Sanatında Kullanılan TekniklerVI. Toprak Sanatının BölgeleriVII. Toprak Sanatının KorunmasıÇağıl Toprak SanatıIX. Toprak Sanatının Eleştirisi Toprak sanatı, organik malzemeleri ma manzarayı çalgı olarak kullanan ancak tüzük biçimidir. Çoğu zaman ırak bölgelerde oluşturulur ma arızi yahut temelli muhtemelen. Toprak sanatı, çevresel kaygılar, siyasi ifadeler ma tinsel inançlar iç düşmek suretiyle muhtelif fikirleri anlatım geçmek amacıyla kullanılabilir. Toprak sanatının zamanı 20. yüzyılın başlarına büyüklüğünde uzanıyor, sadece 1960'lı ma 1970'li yıllarda aka ancak konuşma akımı halini aldı. Arz meşhur yer sanatı faaliyetlerinden bazıları içinde Robert Smithson'un […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele