Işte betik, kompüter grafiklerinin geçmiş günlerinden farazi gerçeklikteki son olarak gelişmelere büyüklüğünde, kompüter tarafınca açılan manzaraların tarihini araştırıyor. Kompüter tarafınca açılan değişik görünüm türlerini, bunların uygulamalarını ma sundukları zorlukları ma fırsatları tartışıyor.
Betik tarafınca yazılmıştır Dr. David M. EbertUtah Üniversitesi'nde kompüter bilimi profesörü. Kompüter grafikleri alanında öncüdür ma mevzuyla alakalı yazı ma kitaplarda yazarlık ya da hissedar yazarlık yapmıştır.
Dijital Ütopyalar: Bilgisayarla Oluşturulan Manzaraların Evrimi 2017 senesinde MIT Press tarafınca gösterildi. Ciltli ma ciltsiz olarak mevcuttur.
İşte kitapla alakalı birtakım araştırmaların linkleri:
Antet | Hususiyet |
---|---|
Kompüter tarafınca açılan manzaralar | Dijital ütopyalar |
Kompüter grafiklerinin evrimi | Fütüristik manzaralar |
Tahminî hakikat | Bilgisayarla açılan peyzajların yararları |
Bilgisayarla açılan manzaraların zorlukları | Bilgisayarla açılan manzaraların geleceği |
Kaynakça | |
Mevzuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular | … |
II. Kompüter Tarafınca Oluşturulan Manzaralar
Bilgisayarla açılan manzaraların geçmişi, araştırmacıların organik ortamların realist görüntülerini oluşturma hikayesinde deneyler meydana getirmeye başladıkları kompüter grafiklerinin geçmiş günlerine büyüklüğünde uzanabilir. 1960'larda bilgisayarla üretilen geçmiş manzaralar, nesnelerin hat ma noktalardan oluşan sıradan temsilleri olan lif pervaz modelleri kullanılarak oluşturuldu. Işte modellerin gerçekçiliği sınırlıydı sadece henüz encam tekniklerin geliştirilmesinin önünü açtılar.
1970'lerde araştırmacılar bilgisayarla açılan peyzajlar kurmak amacıyla henüz kompleks teknikler geliştirmeye başladılar. Işte teknikler, henüz realist ma detaylı görüntülere imkan tanıdıkları olan dokulu yüzeylerin, gölgelemenin ma ışıklandırmanın kullanımını içeriyordu. 1970'lerin sonuna gelindiğinde kompüter tarafınca açılan manzaralar yanka, tv ma video oyunları bile iç gezmek suretiyle muhtelif uygulamalarda kullanılıyordu.
1980'lerde acar kompüter grafik donanımı ma yazılımının geliştirilmesi, bilgisayarla açılan manzaraların gerçekçiliğinin ma ayrıntılarının henüz bile artmasına erkân açtı. Işte, organik ortamların reel fotoğraflardan fark edilemeyen realist görüntülerinin oluşturulmasını olası kıldı. Bilgisayarla açılan manzaralar bununla birlikte yapı tasavvur, askeri simülasyon ma ilmi görselleştirme şeklinde henüz aşırı fakat tatbik yelpazesinde dahi kullanıldı.
1990'lı yıllarda İnternet ma World Wide Internet'insan gelişmesi, kompüter tarafınca açılan manzaraların henüz aşırı fakat kitleyle paylaşılmasını olası kıldı. Işte, kompüter tarafınca açılan manzaralara adanmış bir takım çevrimiçi camianın oluşturulmasına erkân açtı ma bununla birlikte insanların kompüter tarafınca açılan manzaraları oluşturup paylaşmalarını bile olası kıldı.
2000'li yıllarda acar kompüter grafik teknolojilerinin gelişimi, kompüter tarafınca açılan peyzajların büyümesini desteklemeye bitmeme etti. Işte teknolojiler oldukça henüz realist ma ayrıntılı görseller oluşturmanın yanı esna reel zamanlı olarak kompüter tarafınca açılan manzaralar kurmayı bile olası kıldı. Işte konum kompüter tarafınca açılan manzaraların yanka, tv, video oyunları ma farazi hakikat şeklinde muhtelif uygulamalarda kullanımının artmasına erkân açmıştır.
Bilgisayarla açılan peyzajların zamanı fakat saflık ma terfi hikayesidir. Becerikli teknolojilerin gelişmesinin, organik ortamların yavaşyavaş henüz realist ma detaylı görüntülerinin oluşturulmasını iyi mi olası kıldığının hikayesidir. Işte öykü bibi yazılıyor ma bilgisayarla açılan manzaraların geleceğinin geçmişten oldukça henüz coşku verici olması olası.
III. Bilgisayarla Oluşturulan Görünüm Türleri
Bilgisayarla açılan manzaralar se esas adalet ayrılabilir:
- Fotogerçekçi manzaralar, fotogerçekçi tarzda oluşturulur ma çoğu zaman filmlerde, televizyonda ma video oyunlarında kullanılır.
- Abstre manzaralar henüz mücerret fakat tarzda işlenir ma çoğu zaman fakat hava ya da kalp hissi görüntülemek amacıyla kullanılır.
- Melez manzaralar hem fotogerçekçi bununla beraber mücerret manzaraların unsurlarını birleştirir ma çoğu zaman henüz realist ma sürükleyici ortamlar görüntülemek amacıyla kullanılır.
Kompüter tarafınca açılan gelişigüzel peyzaj türünün kendine has kuvvetli ma cılız yönleri vardır. Fotogerçekçi manzaralar çoğu zaman görsel olarak arz etkisi altına alan olanlardır, sadece bununla birlikte işlenmesi arz fiyatlı olanlardır. Abstre manzaralar çoğu zaman henüz azca gerçekçidir sadece henüz etkisi altına alan ma mucit olabilirler. Melez manzaralar gerçekçilik ile anlatım içinde âlâ fakat balans sunar ma çoğu zaman sürükleyici ortamlar görüntülemek amacıyla arz âlâ seçimdir.
Muayyen fakat tasarı amacıyla arz müsait olan kompüter tarafınca açılan peyzaj türü, projenin hususi gereksinimlerine asılı olacaktır. Sözgelişi, reel hayattaki fakat konumun fotogerçekçi fakat tasvirini gerektiren fakat filmin, oyuncuların hususi dünyalarını yaratmalarına imkan tanıdıkları olan fakat video oyunundan değişik türde, kompüter tarafınca oluşturulmuş fakat görünüm kullanımı gerekecektir.
IV. Bilgisayarla Oluşturulan Peyzaj Uygulamaları
Kompüter tarafınca açılan manzaralar, aşağıdakiler dahi iç gezmek suretiyle muhtelif icraat amacıyla kullanılabilir:
- Yanka ma tv
- Video oyunları
- Mimari ma tasavvur
- Tahminî hakikat
- Ilmi görselleştirme
- Tahsil
- Marketing
- Zanaat
Yanka ma televizyonda, kompüter tarafınca açılan manzaralar, filmler ma TV şovları amacıyla realist ma sürükleyici ortamlar kurmak amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi “Avatar” filmindeki bilgisayarda açılan manzaralar, filmin karakterleri amacıyla inandırıcı ma sürükleyici fakat acun görüntülemek için kullanıldı.
Video oyunlarında, kompüter tarafınca açılan manzaralar, oyuncuların keşfetmesi amacıyla aşırı ma detaylı dünyalar görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi, “The Witcher 3: Wild Hunt” oyunundaki kompüter tarafınca açılan manzaralar, oyuncuların keşfetmesi amacıyla aşırı ma sürükleyici fakat acun görüntülemek amacıyla kullanıldı.
Mimari ma tasarımda, bilgisayarla açılan peyzajlar, binaların ma peyzajların realist modellerini kurmak amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi, bilgisayarda açılan peyzajlar, mimarların tasarımlarını düzyazı edilmeden ilkin görselleştirmelerine destek gezmek amacıyla kullanılabilir.
Tahminî gerçeklikte, kompüter tarafınca açılan manzaralar, kullananların keşfedebileceği sürükleyici ma realist ortamlar kurmak amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi, kompüter tarafınca açılan manzaralar, kullananların etkileşim kurabileceği farazi dünyalar kurmak amacıyla kullanılabilir.
Ilmi görselleştirmede, kompleks data kümelerini görselleştirmek amacıyla kompüter tarafınca açılan manzaralar kullanılabilir. Sözgelişi, kompüter tarafınca açılan manzaralar dünyanın iklimini ya da yıldızların hareketini görselleştirmek amacıyla kullanılabilir.
Eğitimde, kompüter tarafınca açılan manzaralar etkileşimli ma entresan öğrenme deneyimleri kurmak amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi, kompüter tarafınca açılan manzaralar öğrencilere coğrafya ya da yerbilim işlemek amacıyla kullanılabilir.
Pazarlamada, kompüter tarafınca açılan manzaralar görsel olarak cazibeli ma entresan marketing materyalleri kurmak amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi, kompüter tarafınca açılan manzaralar, internet sayfaları ya da reklamlar amacıyla görseller kurmak için kullanılabilir.
Sanatta, kompüter tarafınca açılan manzaralar, benzersiz ma etkisi altına alan konuşma eserleri görüntülemek amacıyla kullanılabilir. Sözgelişi bilgisayarda açılan manzaralar fotoğraf, tüzük ya da küy görüntülemek amacıyla kullanılabilir.
V. Bilgisayarla Oluşturulan Manzaraların Yararları
Bilgisayarla açılan manzaralar, geleneksel, elle çizilmiş manzaralara bakılırsa oldukça sayıda yarar sunar. Işte faydalar şunları ihtiva eder:
- Artan gerçekçilik: Bilgisayarla açılan manzaralar, geleneksel yöntemlerle olası sıfır fakat düzeyde tafsilat ma gerçekçilikle oluşturulabilir. Işte, kullananların keşfetmesi amacıyla henüz sürükleyici ma inandırıcı ortamlar yaratabilir.
- Daha çok elastikiyet: Bilgisayarla açılan manzaralar kolay değiştirilebilir ma manipüle edilebilir, işte bile sanatçıların oldukça muhtelif değişik ortamlar yaratmasına imkan tanır. Işte, değişik türde oyunlar, filmler ya da öteki projeler kurmak amacıyla faydalı muhtemelen.
- Azalan maliyetler: Bilgisayarla açılan manzaralar, geleneksel, elle çizilmiş manzaraların maliyetinin oldukça altında fakat maliyetle oluşturulabilir. Işte onları sınırı olan bütçeli projeler amacıyla henüz müsait pahalı fakat alternatif haline getirebilir.
- Çevresel sürdürülebilirlik: Bilgisayarla açılan peyzajlar, geleneksel, elle çizilmiş peyzajlarla tıpkı düzeyde anıt gerektirmez. Işte onları çevresel tesirleri hikayesinde kaygı duyan projeler amacıyla henüz sürdürülebilir fakat alternatif haline getirebilir.
Bunlar bilgisayarla açılan peyzajların yararlarından bir tek birkaçı. Teknoloji gelişmeye bitmeme ettikçe gelecekte henüz bile artık yarar görmeyi bekleyebiliriz.
VI. Bilgisayarla Oluşturulan Manzaraların Zorlukları
Bilgisayarla açılan peyzajların oluşturulmasıyla alakalı bir dizi müşkülat vardır. Bunlar şunları ihtiva eder:
- Realist manzaralar yaratmanın yüce maliyeti
- Hususi yazılım ma donanıma mahsus gereksinim
- Halk periyodunun süre müşteri doğası
- Hem realist bununla beraber görsel olarak cazibeli manzaralar yaratmanın zorluğu
Işte zorluklara karşın kompüter tarafınca açılan manzaralar, video oyunları, filmler ma farazi hakikat şeklinde muhtelif uygulamalarda yavaşyavaş henüz münteşir ağıl geliyor. Teknoloji gelişmeye bitmeme ettikçe, gelecekte kompüter tarafınca açılan oldukça henüz realist ma sürükleyici manzaralar görmemiz muhtemeldir.
VII. Bilgisayarla Oluşturulan Manzaraların Geleceği
Bilgisayarla açılan manzaraların geleceği temiz. Teknoloji ilerlemeye bitmeme ettikçe yavaşyavaş henüz realist ma sürükleyici farazi dünyalar yaratabileceğiz. Bunun aşağıdakiler dahi iç gezmek suretiyle birnice faydası olacaktır:
- Reel dünyada olanaksız olan acar bölgeleri ma deneyimleri keşfedebileceğiz.
- Değişik kültürleri ma tarihleri henüz entresan bir halde öğrenebileceğiz.
- Bilgisayarla açılan manzaralar olmadan olası olamayacak acar gelir ma hizmetler yaratabileceğiz.
- Dünyanın gelişigüzel yerinden insanlarla henüz kapsayıcı bir halde haberleşme kurabileceğiz ma ortaklık yapabileceğiz.
Elbet aşılması ihtiyaç duyulan birtakım müşkülat bile mevcut. Bunlar şunları ihtiva eder:
- Realist farazi dünyalar kurmak amacıyla henüz kuvvetli bilgisayarlara ma grafik kartlarına mahsus gereksinim.
- Tahminî dünyalar yaratmanın ma saklamanın henüz bereketli yollarını ihya ihtiyacı.
- Tahminî dünyaların emin ma ahlaki olmasını sağlama ihtiyacı.
Işte zorluklara karşın bilgisayarla açılan peyzajların geleceği oldukca ümit verici. Teknoloji ilerlemeye bitmeme ettikçe, hayatlarımız üstünde pozitif tesir yaratacak, yavaşyavaş henüz realist ma sürükleyici farazi dünyalar yaratabileceğiz.
Bilgisayarla açılan manzaralar oldukça endamsız fakat müddette fakat erkân ikmal etti. Bayağı lif pervaz modellerinin geçmiş günlerinden günümüzün fotogerçekçi manzaralarına büyüklüğünde kompüter grafikleri, çevremizdeki dünyayı halk ma deneyimleme biçimimizde inkilap yarattı.
Teknoloji ilerlemeye bitmeme ettikçe, bilgisayarla açılan manzaralarla oldukça henüz mucize şeylerin yapıldığını görmeyi bekleyebiliriz. Gelecekte işte manzaralar, sürükleyici farazi dünyalar görüntülemek, tahsil ma tedris amacıyla reel acun ortamlarını simüle demek ma ayrıca henüz sürdürülebilir kentler tasarlamamıza ma düzyazı etmemize destek gezmek amacıyla kullanılabilir.
İmkanlar sonsuzdur. Birnumara hat rüya gücümüzdür.
Kaynakça
Faydalı bulabileceğiniz birtakım kitabiyat şunlardır:
S1: Kompüter tarafınca açılan görünüm nelerdir?
Kompüter tarafınca açılan peyzaj, organik ya da adam yapımı fakat peyzajın dijital temsilidir.
S2: Kompüter tarafınca açılan manzaraların değişik türleri nedir?
Aşağıdakiler dahi iç gezmek suretiyle, kompüter tarafınca açılan manzaraların birnice değişik türü vardır:
- Fotogerçekçi manzaralar
- Abstre manzaralar
- Gerçeküstü manzaralar
- Düşlem manzaralar
- Marifet açar manzaraları
S3: Bilgisayarla açılan peyzajların uygulamaları nedir?
Kompüter tarafınca açılan manzaralar, aşağıdakiler dahi iç gezmek suretiyle muhtelif uygulamalarda kullanılır:
- Yanka ma tv
- Video oyunları
- Mimarlık
- Marketing
- Tahsil
0 Yorum